torsdag, mars 26, 2009

Halvvägs…

Halvgräddad bulle i ugnen, på andra halvan, 20 veckor bakom – 20 veckor framåt. Ja, man kan uttrycka sig hur man vill men i dag är vi verkligen halvvägs till att bli en familj på fem! 20 hela veckor är nu gångna och jag undrar just om det verkligen är 20 veckor kvar? Skulle som jag sagt innan knappast tro det men säker kan man ju aldrig vara.

Säker är jag dock på att den där första sammandragningen förra veckan var just en sådan för den här veckan har de satt ordentlig fart… Kanske har att göra med att tempot varit högt då Erik ju är borta, jag vill i alla fall hoppas att det bara beror på det. I tisdags hade jag ont i magen nästan hela dagen. Så pass rejält att jag om det fortsatt även i går nog hade ringt och hört mig för men som tur var avtog det onda och har inte kommit tillbaka igen. För varje vecka som nu går ökar ändå oron för att något ska hända för tidigt. Det känns inte riktigt som att min kropp är den som bär ett barn tiden ut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh Anna, du måste vila lite extra när tillfälle bjuds nu! Fast vila inte är din grej ;-) . Ja tänk att 20 veckor har gått... helt otroligt. Kram!

Anonym sa...

Grattis till milstolpen tjugo veckor!! Jag hoppas verkligen att din lilla kropp håller ut i 20 veckor till. Eller iallafall 19.

Kram

Isabelle sa...

Men oj! Har det redan gått så långt? Och jag känner igen oron, det är nog något alla får på köpet när man väntar barn. Ta hand om dig, se till att bli lite bortskämd av resten av familjen. Stor helgkram!