fredag, april 17, 2009

Kvällen före…

Listan är skriven, och den är lååång. Matsäcken förberedd. Kontot påfyllt. Väckarklockan ställd. I morgon bitti bär det av tidigt. 15 mil i riktning mot Varberg, och nu kan nog ni som bor här i närheten gissa vart vi ska. Om jag dessutom lägger till att vi är laddade upp till tänderna så börjar ni kanske rentav känna er säkra på gissningen, och ja. Ni har rätt. Ullared, here we come!

Och om någon som läser här händelsevis skulle vara där i morgon och se något brunt och något blont fladdra förbi, då är det bara mamma Sandra och mig ni skymtat i ögonvrån. Och skuggorna därefter är våra kära mammor som också ska med. Sen hem till fem så vi hinner till en hejdundrande 30-årsfest! Bäst jag går och lägger mig. Morgondagen har alla förutsättningar att bli späckad, lång och fantastiskt rolig...

En skön och solig helg önskar jag er!

6 kommentarer:

Erica sa...

Hoppas du hittade allt på listan och kanske lite till ;) Min mamma har varit där idag också och jag väntar spänt på att få höra vad hon shoppat.

Kram!

Snäckan sa...

Hoppas ni hade en trevlig dag med många fynd!

SandraS sa...

Fniss...och vilken dag vi fick - från 06.00-23.30 =)Hoppas du inte haft för mycket sammandragningar och kramp idag, söndag! Ses imorgon!! KRAMIS

Unknown sa...

Hoppas bilen höll. Man vill ju inte slösa tid på en verkstad... Minns du?

Anonym sa...

Hej Anna
Hoppas att du hade det bra i Ullared jag vet ju hur mycket såna saker betyder för dig. Jag fick på långfredagen reda på av mamma att du troligtvis är gravid, hon hade träffat dig och din familj på A6 och tyckte att du såg misstänkt gravid ut. Jag ringde direkt till * och frågade om hon visste något, men det visste hon inte. Tillsammans blev vi nyfikna och glada och drog med ens slutsatsen att så nog var fallet, visste ju att du ville ha en trea, väntade med spänning på att du skulle berätta för oss dina gamla nära vänner! Men tydligen var det inget som du hade tänkt att göra eller? Jag tycker att det känns konstigt eftersom att det ju är en rolig nyhet att berätta, som du ju har gjort med dom två tidigare graviditeterna. När jag nu läser din blogg blir jag uppriktigt förvånad över hur du kan bli så ledsen och förbannad över någonting som jag inte har gjort när jag i själva verket inte har fått reda på det. Då blir JAG ledsen! Du skriver att du försöker bry dig och vara omtänksam om alla, hur tycker du att du har lyckats med det mot dina gamla vänner. Tur för dig att du nu har hittat riktiga vänner, det är alla människor värda att ha. Jag vill gratulera dig och din familj till eran tredje graviditet hoppas att allt kommer att gå riktig bra lycka till.
/Din gamla vän Sara

Anna sa...

Sara - du har fått mailsvar på din kommentar!