onsdag, april 08, 2009

Ont, buss, hår och läsglädje

Har precis kommit hem efter en som vanligt mysig och rolig förmiddag i favoritmammornas och favoritbebisarnas närvaro. Lite gott att stoppa i magen på fiket i centrum och så några affärer innan hemgång. Det blev en bra inledning på påsken! Snart ska vi hämta Filip på dagis och sen är han påskledig en hel vecka, så skönt. I dag skulle de ha påskfest och fick om de ville komma utklädda. Vi hade en mycket fnissig morgon här, både gemensamt och i smyg då Filip absolut skulle vara lucia. Något annat kom inte på fråga. Till sist, när jag frågade om jag fick måla honom i ansiktet, då lyssnade han plötsligt med andra örat och satte sig lydigt på pallen på toan. Full med fina fräknar och mycket nöjd med resultatet sprang han sedan och letade upp en scarf att sätta på huvudet som sjalett och vips – så hade den lilla lucian förvandlats till åtminstone lite påskgumma. Får se om fräknarna har överlevt dagen eller om han är sotsvart i ansiktet när vi hämtar honom…


Det enda tråkiga är att jag under promenaden hem fick ont i magen igen. Sammandragning på sammandragning och nu svider det i hela magen… så skumt. Det känns på många sätt som om jag är mycket längre gången än vecka 22, men jag hoppas alla tokigheter är tillfälliga så att jag får må bra några dagar i sträck nu när det är påsk och allt.

Sen ska jag faktiskt premiäråka buss med två barn i eftermiddag… Vi brukar alltid snika till oss bilen när vi ska inåt stan men i dag tänkte jag det kunde vara en mysig liten utflykt. Det ska säkert gå bra, det är på- och avstigningen jag inte gillar bara. Därefter tar Erik med sig barnen hem igen och jag ska sätta mig hos frissan för att låta henne trolla bort allt det vinterslitna. Sen tar jag bussen hem igen och i sällskap med sprillans nya Family Living som damp ner i brevlådan i går blir det en stunds mysig avkoppling innan här troligtvis blir sorg efter kvällens hockeyfinalrysare…

Inga kommentarer: