måndag, oktober 05, 2009

Triss i kakburkar

Den tid på året då vi som mest behöver gott om kak-, och bakförvaring börjar närma sig. Två födelsedagar i november med tillhörande kalas och sen mysiga december då här brukar bakas flitigt. Fina burkar kan man aldrig få för många av och när jag på Ikea sprang på ett trepack som nästan ser skräddarsytt ut för mig, ja då slog jag såklart till bums.


De röda hjärtanen syntes lite varstans på varuhuset. Förutom på den minsta kakburken även på tvättpåsar, en matta och glas. Glasen kunde jag heller inte motstå och det var med högtidliga gester Filip i morse slurpade mjölk med ett leende på läpparna och ett hjärtans sött glas i handen :)

Lite snopen blev jag dock då inte julsakerna åkt fram ännu… Jag är ju som ni vet typen som tycker det är urmysigt att redan nu få klämma på och drömma om det som snart ska förgylla och lysa upp våra hem för en tid. Dock kan man misstänka att just hjärtanen är en föraning om en av årets julstilar på Ikea och det gör mig än mer nyfiken. Någon mer än jag som redan LÄNGTAR efter adventsmys och julstök förresten?!

Inga kommentarer: