fredag, maj 21, 2010

Lättnad

Med alla tre barnen och en morfar i bilen, som jag dessutom parkerat på en femminutersparkering, sprang jag för några veckor sedan in på Vila för att förhoppningsvis hitta klänningen med stort K att bära på de två bröllop vi ska på i vår/sommar, vilket det första är i morgon! Har letat som en tok de tillfällen som getts men inte sett något passande. Jag är en riktig klänningsälskare och bär det ganska ofta till vardags och kanske är det därför jag absolut ville hitta något lite festligare till de fester ju bröllop är.


Vila har jag varit på förut och då faktiskt sett en snygg klänning som jag då inte vare sig orkade eller hade tid till att prova och när jag så skulle göra det nyligen så var den givetvis slut i den butiken... Men i butiken på stan fanns den kvar – i två exemplar, båda i min storlek. På väg in i provrummet såg jag dock i ögonvrån den klänning jag letat efter. Jag visste inte att den skulle se ut just så men så snart jag såg den visste jag att det var den jag ville ha! En fanns kvar i min storlek och det tog jag som ett tecken på att den var tänkt till mig. Den är champagne/sandfärgad med smala axelband. Ganska kort och lätt utställd nertill. Full av påsydda blommor.

Jag gillar den skarpt och jag har nu dessutom, sent omsider, hittat både gå-, och förhoppningsvis dansvänliga skor till. ”Är det riktiga klackskor, mamma?” frågade Filip med stora ögon när jag i morse i provartagen klapprade fram likt en häst på övervåningen och jag insåg att man inte är flärdig så ofta nuförtiden...
Det enda som inte gått som planerat är det där med solen. Jag hade hoppats på att den skulle tittat fram med värmande strålar som hade hunnit ge lite färg på en fruktansvärt glåmig och vinterblek Anna, men se det sket sig. Varmt har vi haft det några dagar men så fort jag har tittat ut har solen gått och gömt sig. Så jag kommer matcha klänningen väl i morgon, kanske lite för väl... Men det är inget att göra åt. Får vara glad att det finns strumpbyxor i nyansen ”sunbrown” att ta till.

Hursom – vilken otroligt skön känsla och vilken lättnad att inte behöva springa och leta i panik dagarna innan. Det här är ovanligt för mig och jag njuter! Nu ska naglarna målas rosa och sen hoppas jag bara på en snäll hårdag samt att love is in the air redan när vi vaknar i morgon!

2 kommentarer:

SandraS sa...

Och nu efter första bröllopet kan jag intyga att inte bara klänningen i sig är supersnygg, utan DU var strålande vacker och snygg och fin i den och din håruppsättning! Sån pingla!! Vad fantastiskt roligt vi hade igår =) En utmaning till dig - du får förära alla bloggläsare med att publicera en bild på klänningen med dig i nu också =) KRAM Sandra

sandra sa...

jaaaaa! bild vill vi ha!!!