torsdag, november 03, 2011

En drömklänning

Jag måste ju bara visa höstens favorit i Vilmas garderob - en svart dröm från Geggamoja. Den är ovanligt mjuk, den är skön, den behåller sin färg tvätt efter tvätt och den är både cool och fin på samma gång. Antingen man väljer att ha den som klänning, tunika eller långtröja. På Vilma är den mest en klänning då jag gick upp en storlek för att kunna ha den lite längre. Och den snygga pricken ni ser mitt på är såklart ingen detalj på klänningen utan snarare kladd på linsen eller fel på fotografen ;)

Hursom, singoallringning, snygga sömmar och stor ficka på magen. Älskar den! Och likaså gjorde konstigt nog Vilma med en gång fast den inte är färgglad på något vis. Tror hon känner sig lite stor i den :) Vi har en härlig barnaffär här i närheten (och nu menar jag inte den med sura och snäsiga tanterna utan en som ägs av en ung, supertrevlig tjej!) - Gustav & Lillan heter den och där finns både lite billigare märken och så Geggamoja då, som jag faktiskt premiärköpte i och med denna fantastiskt härliga klänning.

Det är det roligaste med barnkläder tycker jag - att mixa Lindex, KappAhl och H&M med lite märkesplagg här och var.

Nu väntar en förhoppningsvis god natts sömn. Har ikväll börjat hosta hejdlöst - kanske straffet för att jag motade bort det där som kom häromkvällen och fick till mysigaste lekträffen och alla tandläkar- bvc- och frisörbesök ändå...

1 kommentar:

SandraS sa...

Jättefin!