torsdag, januari 05, 2012

Jag minns julen...

Trettondagsafton och jag har äntligen flyttat över en massa bilder från de senaste två veckornas härliga och händelserika dagar. Vi har nu sedan några dagar tillbaka äntligen jullov tillsammans alla och det är UNDERBART!

Och ja, julen var så mysig och rolig och lite bilder därifrån bjuder jag nu på. Kanske dock inte de där barnen ser som gladast ut, snarare ytterst tveksamma till den store, rödklädde mannen med det vita skägget :) På Alvinbilden nedan svarar lilleman artigt tomten på frågan om hur gammal han är. Sess åår, säger han blixtsnabbt och håller upp fem fingrar i luften!

Minns ni att jag på julafton skrev att jag skulle försöka fånga tre finklädda barn på samma bild? Det lyckades inte riktigt, eller jo. På en bild är alla tre inklusive pappan med. Den bilden har jag döpt till kaos då ni i suddet kan se hur lillebror tar storasysters ena sko och rymmer med den. Sen vägrar han komma fram från gömstället under bordet och mamman ger upp och förevigar de villiga i stället.

1 kommentar:

anna e sa...

Fina ni! :)
Jag lyckades inte ens fånga två barn på bild samtidigt då den stora inte var det minsta samarbetsvillig...
Kram på er och vi ses imorgon!
Å så härligt!!

Kram Anna