söndag, april 01, 2012

Blommigt

"Jag äääälkar Ullajed", hördes liten Alvin förtjust upprepa på väg hem från shoppingparadiset förra lördagen. Kanske bör jag dock vara så ärlig att jag erkänner att det inte kom helt från hjärtat... Kanske att jag hade ställt en fråga som var lite ledande och lät typ "Alvin, älskar du Ullared?".

Hursom så älskade faktiskt alla våra barn Ullared. Filip och Vilma minns ju stället sedan innan och har väntat på att få åka dit igen. Alvin däremot trodde vi skulle till en lekpark när vi åkte på morgonen och storebror försökte då förklara med sin snällaste röst att Ullared minsann INTE var en lekpark :)
Lillebror blev nog snäppet större denna dag då han var så himla duktig och satt i vagnen när han borde och gick lydigt bredvid med sin lilla hand i vår när han blev nersläppt. Det var helt klart en chansning att ta med lille bus men så här i efterhand var det en vinstlott då sådana utmaningar säkert får små liv att växa när de varit så duktiga - och samtidigt haft kul kanske jag ska tillägga. Har fått någon "Men STACKARS barn"-kommentar när jag berättat att vi hade med oss alla tre, men såklart hade vi inte tagit med dem om det varit stackars dem där. Tycker de det är pest blir det nog det för alla. Vi visste ju ändå vad två av dem tyckte!
Som vanligt var det alldeles fantastiskt underbart att strosa runt och barnen fick med sig de saker de önskat. Efter leksaksavdelningen somnade Alvin i vagnen och sov i över en timme (!) hårt kramandes sitt nya Pingugosedjur och sin cementblandare som han valt.
Dagens fynd blev många men de allra bästa var nog ändå mitt fina vita skinnfodral till telefonen som med ett fiffigt litet band hjälper telefonen ut när man drar i det. Behöver jag ens nämna att det var b i l l i g t?!
Och så Vilmas jacka... Ja, den är så fin att jag blir alldeles lycklig bara jag tänker på den och då kan ni ju tänka hur stolt lilla Vilma är! Det stod faktiskt just Vilma på denna blommiga dröm som i sin kappmodell är hur söt som helst på. Verkligen en ren kopia på en Me Too-jacka men för 199 kronor... Fynd, fynd! Vilma gör mig glad och jackan gör många glada har vi märkt så en lyckad ihopparning blev det där!

1 kommentar:

Anna sa...

va mysigt! Vilka duktiga barn ni har! Jag är väldigt impad av Alvin som sitter i vagnen och håller handen så fint. Vårat lilla vilddjur ska inte göra något ut av det just nu. Bara springa själv och försvinna bland hyllorna..=) Men Filippa har ju några månader till att växa innan hon är lika gammal, hoppas det blir folk av henne me..=)

kram kram