fredag, augusti 10, 2012

Inspiration

Vi kände det nästan på oss och ja, kryssning var verkligen vår grej! Jag ligger ju som ni både märkt själva och dessutom hört mig upprepa, ljusår efter i mitt bloggande så jag törs inte lova (bara nästan) att ge den ett eget inlägg men jag hoppas hinna få till det.

När vi kommit i hamn i går var det fikadags och vi hade planerat att göra detta på Ikea i Kungens Kurva. Vi sanna Ikeafanatiker har aldrig varit där tidigare men kommer garanterat planera in fler stopp för oj, vilket ställe! Man fick liksom en stooor portion Ikea med extra allt. Extra våningsplan, extra många fina miljöer och extra inspiration. Till och med extra uppspelta, nyfikna och springiga barn med myror i varsin bak fick vi vilket vi inte är helt vana vid. Tjatföräldrar kände vi oss som vilket inte är kul men så är det ju ibland. 

Hursom tog det inte många minuter på vår runda förrän vi sprang på den här spegeln. Nu var det inte den jag ville åt även om den också är väldigt fin. Nej, det var ljusslingan som hängde runt. Lovely och jag placerade ut den på en handfull tänkbara ställen i vårt hus och längtade mig igenom hela varuhuset tills jag äntligen skulle få se paketet, greppa det och lägga det i tryggt förvar i vår vagn. Bara det att när vi äntligen nådde lampavdelningen var hyllan den skulle ligga på alldeles tom... Jag letade över och under, kröp på golvet och kilade in armen bredvid hyllan för att se om någon fastnat. Det stod ju att det skulle finnas fem stycken i lager. En anställd hjälpte mig, ringde och sprang för att leta i hörnet de har med folks ”ångersaker” men ingen ljusslinga. Jag blev på riktigt lite knäckt. Kan verkligen förälska mig i ting och den här blev jag nästintill besatt av. Den var liksom extra fin.
Nu tänker ni nog att jag kan köpa en här hemma men det var ju just det. Den visade sig bara säljas på vissa Ikea-varuhus. Helt otroligt ju. Så är det någon som händelsevis skulle ha vägarna förbi ett av dem och där råka springa på den så får ni hemskt gärna, ja rent av jättegärna köpa en… Den heter GLÄNSA och jag skulle gladeligen betala både slingan, porto och lite extra för den :)

Kolla förresten in snygglampan VIDJA i flera nya, fina färger!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg att den säljs i Helsingborg så jag kan höra med min syster om han köpa åt dig om du vill.
Erica

SandraS sa...

Vad underbart att kryssningen är lyckad =) låter fantastiskt härligt! Spännande också =)

Mäh, vad retligt med slingan, hoppas du får tag i den på annat håll. Den såg ut som den skulle kunnat döpas till "Glänsa Anna", kanske ska tipsa Ikea så får du säkert tusen och åter tusen =)

Anna sa...

Sandra - vilken jättebra ide :)

Erica - Oj, så jättesnällt att du ens tänkte tanken omtänksamma du. Alltså, jag vet inte vad jag ska säga... Såklart får hon det om hon nu har vägarna förbi någon gång men jag vill verkligen inte vara till besvär.

Skulle det funka, hör av dig så flyttar jag pengar bums. Annars går det så bra ändå :) Tack i alla fall för omtanken och STOR kram!

Hoppas skolstarten kommer gå bra för lilla stora Isabelle nu!

Lotta sa...

Jag hänger i KK på Ikea titt som tätt. Snart dags igen. Hör av dig om du inte har fått tag på någon om en vecka eller två så ordnar jag det. Kanske till och med kan få den transporterad till Jönne med personbil :-)

Stora kramar på er alla!