söndag, december 01, 2013

Nedräkningen har börjat...

Välkommen ljuvliga, juliga december! En av de allra bästa månaderna och jag tycker hela ordet utstrålar värme, mys och glädje.

Dagarna sedan jag kom hem har gått i ett men den tydliga röda tråden har varit jul! Äntligen får man frossa i julmusik, pynt, godis och pyssel :)

Dagen i dag, första advent, har vi gått all in med julkalenderpremiär (efter sovmorgon för hela familjen till 8.30 - händer kanske max två gånger per år!), kalenderpaket till de små, julbord på vackra Gyllene Uttern och så som avslutning, julskyltning här hemma.

En nöjd liten skara sover nu sött och det kan jag meddela att den äldre skaran snart också gör. Sömn ger sömn heter det visst?!

Är så otroligt glad - både för tanken och det fina som låg i paketet jag fick av en saknad, kär vän i går. Hösten i år har verkligen sprungit snabbare än alla andra höstar jag upplevt och man har inte alls hunnit träffa alla fina vänner man vill. En av dem var dock här som hastigast i går - och gav mig det som jag länge tänkt beställa hem själv men som inte blivit av. Märkligt och stort det där med vänner, banden till dem och alla lika tankar man kan ha!

Kan verkligen rekommendera det till alla - även er som inte gillar doftljus för doften, den är så svag och doftar bara fräscht. En lätt juldoft som i min näsa mest påminner om gran. Och hur snyggt är det inte att bara titta på... En underbar detalj som dessutom hjälper till att hålla ordning på dagarna fram till jul!

Inga kommentarer: