måndag, augusti 13, 2007

Oemotståndlig

Den bara hängde där. Härligt brun och alldeles ovanligt mjuk och mysig, och i samma stund jag kände på den så insåg jag ju att lillbebisen såklart måste ha TVÅ overaller. Kan ju inte påstå att den vita i fleece som Filip hade är direkt utsliten men faktum (och nu rynkar jag pannan och ser seriös ut) är att vi troligtvis kommer vara mycket mer utomhus i vinter än vad vi var med Filip som nyfödd. Så att ha en overall som faktiskt är lite tjockare är nog inte dumt (även om vinteråkpåsen sägs klara vargavintrar, jag vet…).

Ska sanningen fram så gick den inte att motstå. Höll mig dock så att Erik fick se den först och han tyckte den var så fin där på Lindex i Helsingborg att han klev raka vägen fram till kassan och köpte den. Utan någon övertalning alls. Faktiskt. Och så blev det en liten scarf med ugglor på också. Så himla söta bebiskläder i retrostil har just Lindex fått in att där måste man nog ha ögonen öppna i höst. Kändes dock lite galet att köpa vinteroverall i 25 gradig sommarhetta men faktum var att det rök två till under tiden vi var där så det var bara att hänga med.

När Filip såg den sken han upp, pekade och utbrast förtjust ”Aaapa!”, varpå han satte den på huvudet och sprang i väg. Nu ligger den i säkert förvar i en garderob och väntar på att en liten, liten skrutt eller skrutta ska sprattla och mysa i den i decemberkylan.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt med en spännande flytt så här mitt i sommaren!
Till slut kommer jag nog att känna mig lika hemma här som hemma...
Kram på er!
Snart ses vi på jobbet.
Kram Viktoria

Anonym sa...

Klart man hänger på när det ska flyttas... Underbar overall och mycket trevlig sida... Har själv funderingar att flytta från blogg.se till wordpress men tycker att det är lite trist att man inte kan flytta med den gamla bloggen....

Anna sa...

viktoria - Jamen, det vore väl trevligt om du kände dig så hemma =) Allt bra annars? Ja, snart ses vi igen! Det är sådana saker som gör det lättare att börja jobba igen - ska verkligen bli jättekul att ses!
Kram!

annelie - Tack =) Ja, faktiskt himla synd att man inte kan flytta med den gamla. Velade lite på hur jag skulle göra men bestämde mig till slut för att länka till den gamla månad för månad istället!