torsdag, januari 31, 2008

F I A S K O

Håhååjajaa… kan inte annat än skratta åt min postordererfarenhet. Sms:et kom till slut och glad i hågen for jag bort mot centrum för att hämta mitt paket. Men vet ni – påsen med kläder ligger nu prydligt återförsluten i hallen – med returlappen fullklottrad - och väntar på att få resa tillbaka. Det är knappt så man kan tro det är samma kläder som i katalogen. Jag tyckte verkligen de såg skitsnygga ut på bild men tji fick jag. Den bruna färgen på samtliga plagg var skum. Tröjorna var jättekorta, kjolen fick mig att se ut som en tant och byxorna…byxorna lämnar jag utan kommentar och jag ber er att inte ens försöka föreställa er mig i dem ;) Enda hoppet står till skorna som kommer lite längre fram i vår. Är även de fula, ja då är fiaskot ett faktum. Men värt ett försök var det. Bara så snopet när man gått och väntat såå på sin post…Och jag som är så bra på att elda upp mig för saker och ofta och lätt blir förväntansfull. Äsch, jag får ta en snabbrunda på stan i morgon och hoppas på att den för med sig ett plåster på såren hem till min garderob!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, ja det där med postorder är ett kapitel för sig! Hoppas du har bättre tur på stan. Kram

Anonym sa...

Hej Anna!
Hoppas att du har bättre tur på stan! Själv lyckades jag inte ens när jag såg kläderna i verkligheten. Väl hemma hade plagget jag köpt förvandlats från klänning till städrock!
Hälsa familjen!
Annika

Anna sa...

Snäckan - Jaha minsann, har du också erfarenheter av detta?! Tack, turen på stan gav i alla fall med sig lite grann! Kram!

Annika - Nämen hej! Vad kul att du är här! Du, det där med städrock tror jag inte på - du har alltid så god smak!

Jag saknar dig och våra pratstunder... det skulle vara jättekul om du tittade förbi någon gång. Sen kommer jag och Vilma nog snart in till jobbet och hälsar på. Kram!