torsdag, februari 14, 2008

♥ Hjärtetema ♥ - Lilla hjärtat

Såg ett tips i en tidning för ett tag sedan. Ett tips om barnsmycken som inte är helt traditionella utan med det där lilla extra. När jag så knapprade mig in på deras hemsida och började kika runt på smyckena så var det något bekant med ett av dem. Ungefär i samma veva fick jag på en av sidorna syn på en länk till formgivaren av hemsidan. Jo, minsann. Isa Form hette länken och jag insåg med ens att även cybervärlden är bra liten ibland ;) Att ett smycke var bekant berodde på att ovan nämnda dam bloggat om att hennes lille son fått ett sådant i present av tjejerna bakom företaget.

Hursom.
Tussilago Barnsmycken visar en hel massa underbart charmiga smycken på sin sida. De flesta helt enkla och olika de man är van att se i smyckesbutiker. Nu har jag inte varit hos återförsäljaren här i stan ännu men är GULLEFJUNhjärtat lika bedårande i verkligheten som på bild, vilket jag innerligt hoppas och tror, då blir det vår present till lilla gumman när det är dags för dop. Silverplattan med det utskurna hjärtat har dessutom ett hemligt meddelande skrivet på baksidan – Lilla Hjärtat. Och vad kunde väl passat bättre?!

I just serien
GULLEFJUN finns sju motiv med olika meddelanden att välja bland. Gå in och titta, de är oemotståndligt söta!

Med detta sista inlägg i temaveckan hoppas jag ni alla har haft en hjärtans mysig Alla Hjärtans Dag! De dagars inlägg jag ballade ur och missade publicera kommer säkerligen dyka upp framöver trots att just denna dag är passerad för den här gången. Är man så kär i hjärtan som jag så… :)

I kväll sitter jag här själv vid datorn. Vilma sover sött bredvid Erik i sängen och snörvlar betydligt mindre än i går. Den som i kväll börjat snörvla mer är jag. Det är ju för ledsamt när man känner det där killandet i halsen och det där frusna i kroppen som vittnar om att något snart brakar lös… Så nu får vi se om förkylningsstafettpinnen har lämnats över till mamman i familjen. Och undrar i så fall vad som händer om jag vägrar ta emot den?


Bild: Tussilagosmycken

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara små smycken! Hoppas att du slipper bli förkyld. Kram

Isabelle sa...

Vad roligt att du upptäckt Tussilago :-) Jag gav bort ett av varje till kusinbarnen i julklapp, och dom är sååå himla fina. Theo har ju molnet med texten "himla go" och han är störtförtjust i det. Jag tror det är ett halsband man kan ha hela livet, för det är ju samtidigt tufft i sin form.

Vet du, jag har inte hunnit se mig runt på mina favoritbloggar på evigheter nu, och nu ser jag ditt supergulliga inlägg några snäpp nedanför. Jag blir alldeles vattnig i ögonen, om du visste vad glad du gör mig. Du är så himla gullig att det inte är sant. Skickar en stor bamsekram ändå härifrån norr!

Ser samtidigt på Filips nya frilla, wow vilken snygging, jag ska nog ta Theo till frissan, han ser ut som en clown. Igår hade jag friserat honom inför kalaset, vattenkammat håret så han såg stencool ut. Men när han vaknade var det samma clownfluff, haha.

Hälsa Vimla och Filip från mig. Theo skickar en slängpuss också!

Stora kramar igen till min underbara "bloggkompis" :-)