onsdag, februari 13, 2008

♥ Hjärtetema ♥ - Gratis kärlekshälsning

Häromdan när jag var på Ica fick jag syn på en bunt kort i ett ställ med texten ”gratis” på. På stället, inte korten. Smålänningen i mig blev nyfiken och gratiskorten visade sig vara ett av Postens påhitt inför Alla Hjärtans Dag. Vilma har nu skickat ett till en hjärtevän och kommer nyfiket vänta på om kärleken är besvarad... :)

Eftersom jag i går spårade ur ännu en gång i min temavecka är det ju nu tyvärr försent att hinna få fram sin hälsning via posten tills i morgon. Men tycker man om någon mycket så gör man det ju inte bara i morgon och då kan man lika väl visa sin uppskattning även andra dagar… (Bumerangkorten finns i alla Ica-butiker som är ombud åt posten.)

Detta inlägg är skrivet med en snörvlande liten tjej i famnen, så är stavningen någonstans konstig kan det bero på att det samtidiga guppandet fått ett finger att slinta. Lillan har blivit förkyld igen… trots att vi fortfarande är försiktiga med stora folksamlingar. Men Filip har ju börjat dagis och även om folksamlingen där varken är särskilt stor eller består av stora människor så verkar bacilluskerna de bär på vara av den större – och elakare – varianten. Stackars lilla Vilma. Andrabarnet får det helt klart aningen tuffare i starten hur mycket man än försöker skydda…


Nu ska här droppas lite Renässans i de täppta näsborrarna innan sängen - och en förhoppningsvis sovrik natt - väntar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars Vilma lilla sjuklingen. Jag ser henne framför mig hur hon snörvlar med sin lilla lilla näsa. Hälsa henne med kryapådigkramar från oss! Jodå, hjärtevännen tog emot och snarast fick det stora fina röda hjärtat återigen en resa på postens vingar =) Så mysigt! Det värmde! Nu är våra mammor här på fika och den där goda kakan med jordnöstssmör ska snart avnjutas. Sen ska Peter och jag faktiskt gå på resturang ikväll mellan amningarna. Mormor är barnvakt. Resturangen får bli i Habo så vi inte har så långt hem om lillens hunger sätter in, men det kan väl vara romantiskt ändå =) Längtar till nästa gång vi ses! KRAAAAAAAAM