måndag, juni 23, 2008

Varning: Kom inte hit!

Det känns som om ordet MAGSJUKA står stämplat med feta, röda, varnande bokstäver över hela vår ytterdörr. Eller åtminstone borde stå där. När Filip vaknade efter lunchvilan var han glad och pigg men detta förbyttes plötsligt till gnäll som efter bara någon minut följdes av kräkning nummer ett. Över min axel. Nu har två timmar gått, nionde kräkningen är precis avslutad och stackars lilla älsklingen sitter nu och sover i Eriks knä på toagolvet.

Och vi, vi bara väntar... Måtte vi få hålla oss friska. Annars kan det bli lite småtufft med två sjuka små också. Sa jag förresten att jag i samma stund som Filip började gnälla den där minuten innan första kräket kom, pussade honom på munnen? Tror ni jag befinner mig i någon slags riskzon då? :) Huanamej. Blir det åter tyst härinne så vet ni varför.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk positivt! Jag hoppas att du tillhör den lilla andel av befolkningen som är imun! (jag gör det inte...)
Krya på er och ha en riktigt skön sommar!
Kram Annika

Erica sa...

Åh nej, inte lille Filip också! Håller tummar och tår för att du och Erik ska slippa så ni kan ta hand om de små sjuklingarna...
Krya på er kramar från oss

Anonym sa...

Oh no stackars er =/ Krya på er! Kram Anna & Emilia

Anonym sa...

Huuu, NIO kräkningar. Lilla gubben! Hoppas ni andra klarar er. Kramen

Anonym sa...

Ohh no... vad tråkigt o stackars filip o vilma. Tur det inte är värsta sommarhettan också...
Hoppas det går över snabbt och ni klarar er.
Ha en skön sommar!
Min semester har börjat...
Kramar Viktoria