måndag, augusti 04, 2008

Sagt om Vilmas rumpa

Vilma låg nyss och sov i vår säng med sin röda lilla pyjamasrumpa rakt upp i vädret. ”Oj, vilken snygg rumpa Vilma har tycker jag!” utbrast Filip med nöjt tonläge men ändå en frågande blick. Hörde han månntro att ordvalet blev lite tokigt?! ”Ja visst är den söt”, svarade jag. Gissa om vi skrattade åt vår lilla pladdrande pojke sen när han var utom hörhåll.

Det är för övrigt mycket ordtestande just nu. Hetast (och roligast tycker vi) är ”tack” lite här och var. Han har länge sagt ”Kan jag få lite till köttbullar, (t.ex.) tack”, vilket ju passar jättebra och alltid resulterar i en köttbulle till. Eller två. Eller fyra (om han säger det till farmor eller mormor).

Men nu dyker det även upp i andra sammanhang som i går kväll när Erik och han skulle leka med lego och Erik sa att han bara skulle göra en sak först och komma upp till legobyggandet sedan. ”Tack”, sa Filip.

Eller som vid frukosten – ”Ska jag äta upp min macka tycker du mamma?” ”Ja, det tycker jag”, svarade jag. ”Tack”, sa Filip.

I dag lämnar vi målandet i det regniga vädret och åker till Gällstad. Lager 157, Bolagret och Fabriksbutiken väntar. "Tack", säger mamma :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fniss, han är ju så härlig Filip. En riktigt go kille och med så sköna kommentarer. Bra att du dokumenterar så ni minns dem =) Jag får också säga "Tack" och då för en åter igen riktigt typisk dag för vårt umgänge - glatt, härligt, roligt, mysig, pratigt, fyndigt, pladdrigt och väldigt få punkter i vår kommunikation =) Jag tycker om att va med er sååå mycket! Ha nu världens bästa semster, det kommer ju bli så toppen! Ses snart igen! KRAM

Erica sa...

Hi hi, söt-Filip!
Blev det något fyndat i Gällstad? Vi var också där på semestern och det blev ju en del kassar med hem...

Kram Erica

Anonym sa...

Ohhh I loove Gällstad! Brukar passa på att åka dit då vi är o hälsar på mina föräldrar i Växjö :)
Tack för alla gratulationer iom Noras födelse! Vi mår kanon o det är så mysigt med bebis igen =)
Kram //Anna, Emilia & Nora ;-)

Anonym sa...

Gulle-Filip! Han är så söt att man kan smälla av och sätter ett leeende på min läppar varje gång jag läser denna lilla historia.

Kram