måndag, oktober 06, 2008

Finaste tuben

Jag är en sån där lättfångad konsument som faller lätt som en plätt för nyheter av olika slag. Limited Edition har verkligen blivit en fluga verkar det som, inom alla tänkbara områden. Kul tycker jag och shoppar det jag tycker är snyggt.

Som de här tandkrämstuberna - Vademecum Limited Edition, framtagna av ingen mindre än Karin Mannerstål. Finns det någon som kan låta bli?! Jag kunde det inte och ett svart exemplar pryder nu handfatet i badrummet uppe. Lockades även av den bubbelgumsrosa som dock inte hade smält in lika bra.

Och vad spelar det för roll att just Vademecum inte är favoriten bland tandkrämer ;) ? Doften av den påminner om min mormors badrum och det gör den härlig på något vis. Och absolut finaste tandkrämstuben är det i alla fall. Tänk att till och med en sådan kan vara stilren.

Det är saker som dessa som ger den där extra lyxkryddan i vardagen för mig - något fint att vila ögonen på. I det här fallet räckte det med en tandkrämstub. Så snygg att man blir glad.

Bild: Vademecum

3 kommentarer:

Anonym sa...

Som så ofta så känner jag igen mig :-) Och jag slog till på tre tuber svart och var bara TVUNGEN att köpa matchande tandborstar till!

Vad ska det bli av oss egentligen?

Kram

Anonym sa...

Såg plötsligt att layouten är ändrad på sidan (tror jag). Snyggt. Visst var det väl några bilder högst upp tidigare, eller drömmer jag? Hur som helst ser det bra ut nu.
Kram Viktoria

Anonym sa...

Wow snygga! Vart finns dom? Är inte så hemma på just den tandkämen...
Är det ok om jag bloggar om dom också?