torsdag, oktober 02, 2008

Grisen i säcken

Jag har köpt en gris i en säck, eller snarare en overall i en adresserad polarnpåse. En felfärgad och på tok för stor sådan. Jag försöker dock se det hela positivt eftersom det:

1) inte handlade om mycket pengar
2) gav mig ett tillfälle att sätta mig in i hur man säljer på Tradera, något jag inte tidigare gett mig in på
3) fick mig att komma på att Filip ju hade en jättemysig och lurvig overall när han var lika gammal som Vilma är nu... visserligen beige, men snygg sådan. Och mitt tidigare argument om att den färgen lättare blir smutsig - äsch, det får vi helt enkelt bortse från. Klart lilltjejen ska få smutsa ner sig!

Nu måste jag bara berätta varför jag inte blev nöjd. Jo, för att drömmen om en pepparkaksgumma sprack i samma sekund jag öppnade paketet och såg att overallen var ljusbeige, dessutom i en ganska ful ton. Lite gröngråbeige sådär. Funderar på att i all vänlighet maila säljaren och tipsa om att det kan vara en bra idé att skriva i meddelandet till annonsen vilken färg plagget har när fotot visar en nyans som är minst dubbelt så mörk...
Och sen var den jättestor. Man såg typ bara Vilmas nästipp när hon var färdigipackad i den. Det fanns nästan en decimeter till godo i både ärmar och ben och det är ju faktiskt i mesta laget. Och så det utlovade mjuka lurvfodret som visade sig finnas endast i luvan och på ett litet område på ryggen...

Nåväl. Tur jag kom på att en overall låg och lurade i gömmorna så lillan har något mysigt att krypa ner i nu när det blivit så kallt. Och så fick jag lära mig en liten läxa om att man faktiskt kan felköpa sig på Tradera också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aj då! Men det är sånt som händer och det var väl tur att du inte betalade flera hundra kronor.

Kram

Anonym sa...

Usch vad tråkigt sånt är. Men tur att du är så optimistisk och ser fördelarna :-)

Trevlig helg!

Anonym sa...

Hej Anna!

Du skulle handlat Alexanders blå overall istället då hade det aldrig hänt att du köpt grisen i säcken:-). Fast färgen hade väl i och för sig fortfarande varit fel...

Kram Annika