torsdag, oktober 30, 2008

Nej, se det snöar!

Ja, faktiskt flyger det omkring stora snöflingor utanför fönstret samtidigt som det blåser nordan så det viner om det. Jag upptäckte det när jag öppnade dörren för en stund sedan och det var inte helt tråkigt att överdriva det hela en smula och se hur uppeldad Filip kunde bli. Han hade precis fått på dammsugaren och gick omkring med den när jag rusade fram i full fart, stängde av dammsugaren i farten med ena foten och vrålade "Filip kom, det snöar! Det snöar!"

Sen skulle vi filmat resten då Filip likt en duracellkanin for fram och tillbaks på nedervåningen och skrek detsamma. Sen knuffade han sig förbi mig och slängde upp dörren för att se om det var sant och när han såg de stora vita flingorna tog han mina händer och vi började hoppa upp och ner medan vi sjöng "Nej, se det snöar" för full hals. Kanske tror nu grannen med hund längre ner på gatan som precis gick förbi att vi är lite småtokiga. Eller också minns han hur det var när hans barn var små och första snön föll. Då får man bli glad. Och till och med lite tokig :)

1 kommentar:

Isabelle sa...

Haha, söta Filip. Visst blir man som ett barn på nytt nu när man har egna barn, man känner deras glädje ända ut i fingertopparna :) Förresten, tack för din beställning av blommofanten, vad glad jag blir att ni vill ha ett till av mina alster på väggarna, jätteglad! Den ligger i tryckpressarna. Tror jag skickar den i början av nästa vecka till snart-ettåringen! Ha en jättemysig allhelgonahelg! kram isa