lördag, november 01, 2008

Lilla Vilma

Bilder, bilder, bilder... De är så många att jag blir alldeles matt. Jag är just nu inne i en riktig bildsorterarperiod där nästan varje ledig stund ägnas åt att sortera, sortera och åter sortera. Det är mest kul såklart och man riktigt känner hur man dras tillbaka till vissa situationer och stunder. Men nu är jag sådär halvvägs och då känns det ärligt talat också lite tjatigt. Det hänger liksom över en och man vill bara bli klar. Hur kul det än är. Hur är det med er? Har ni tokordning på alla era bilder? Sätter ni dem i album eller gör ni något annat? Berätta gärna för en som inte riktigt har bestämt exakt HUR vi ska göra med allt...

Jag är som sagt bara halvvägs från Vilmas födelse så någon gång i maj befinner jag mig. Har på vägen stött på många bilder som säger något extra. Ibland är det den där oskarpa eller lite mörka bilden som med rätt ljus och med rätt skärpa skulle blivit "bilden". Kanske har den fångat en min, ett uttryck eller ett ögonblick som är så mycket Vilma. Bilderna ni kommer få se här denna vecka kommer alltså vara av varierande kvalitet men jag tänkte ändå att lillan ska få lite revansch. Jämfört med sin storebror har hon inte figurerat särskilt ofta på bild här på bloggen. Med ett barn flyttade jag över kort var och varannan dag till datorn. Nu blir det mer en gång i veckan eller när kameran nästan är full. Det är lite därför som bildpublicerandet varit så glest.
Vissa bilder har ni redan sett. Vissa har ni åtminstone hört om. Vissa dagar blir det många bilder. Vissa bara någon enstaka. Mest blir det bilder från första halvåret med några undantag från sommaren och hösten. Först ut blir - logiskt nog - Lilla Vilma!
Här har vi precis stigit innanför dörren härhemma med Vilma för första gången. Vi har fått permis från sjukhuset. Trots att det är barn nummer två är känslan pirrig och ögonblicket magiskt...

Första badet hemma. Filip är med och hjälper till genom att först typ tappa flaskan med badolja i vattnet så att Vilma blir halare än en ål. Sen ösa ner alla båtar och badankor så lillasyster kan leka :) Lillan tycker sådär om hela grejen och upplever helt klart stunden då hon viras in i handduken efter badet som den allra skönaste!

Bad är utmattande. Somnar innan vi fått på henne kläderna och sussar sen sött på mammas fraggelgröna men ack så mjuka och mysiga morgonrock :)
Kommer ni ihåg vår lilla tomtenissa? Det är synd att den här bilden blev så himla suddig. Dock ser vi genom det suddiga hur bedårande vår alldeles egna lilla tomte, modell mini, var. Vilar här mot storebrors trygga famn :)

Bland hjärtan, klöver och elefanter ligger vår lilla prinsessa och iakktar adventsstjärnan i fönstret. Vilma är en månad gammal. Vi är upp över öronen kära i vår lilla tjej.
Det här ÄR Vilma. Så ligger hon fortfarande på skötbordet med kroppen lite vriden och ögonen nyfiket spanande efter nya upptäckter.

Två månader och så mycket har redan hänt. Utseendet har "satt sig" och lillan har börjat växa till sig en aning. Att äta på händerna är favoritsysselsättningen liksom Tummenskallran som egentligen hängt i vagnen ända tills alldeles nyligen då den byttes ut mot en röd Skummis :) Ibland agerade dock Tummen armband och underhållare. Tummens små svarta armar är numera stela och Tummen själv ser allt ut att ha varit med om en del. Älskad och aningen nött.

Tre månader och ännu mer med. Babysittern är en stor favorit för Vilma. Våra favoriter är Filip och Vilma. De förgyller våra dagar och vi njuter så mycket vi bara kan av att vara fyra i familjen. Då som nu!

5 kommentarer:

Anonym sa...

WOW vilken fantastisk goding hon är! Det har hon verkligen varit från dag 1!! Kan inte fatta att lilla Vilma snart är 1 år...kommer nog ta oss mammor ett tag att komma ikapp det i tanken! Jag minns fortfarande hur mina ögon tårades första gången jag såg Vilma på Ryhov, det känns som igår! Pussa älsklingen från mig! Men du....när jag skriver detta inlägg vet jag inte om det kommer publiceras....jag har försökt lämna kommentarer flera gånger de sista dagarna, men det har inte funkat...hmmm...vad kan det beror på...ska se om detta funkar...BAMSEKRAM Sandra

Anonym sa...

hej igen...det funkade när jag valde anonym.../Sandra

Anonym sa...

Hon är helt bedårande er lilla tös och hennes kinder så gosigt runda att det riktigt kliar i fingrarna!

Puss på er båda två sötnosar

Isabelle sa...

Finaste Wilma! Och snart ett år! Wow vad tiden går!

Anonym sa...

Hihi ordning på bilder??? Nope... alla finns fortf på datorn och diverse back uper. Minns inte när jag framkallade ett foto sist, TYVÄRR! Nu skulle det nog va omöjligt att välja ut de man ska framkalla ;)
Otroligt SÖT Vilma :p Ljuvliga kort!