måndag, november 17, 2008

Pyjamas- och morgonrockstider

Jag vet att det egentligen inte spelar så himla stor roll hur en pyjamas ser ut men tycker man att barnkläder är bland det roligaste som finns samtidigt som det ju ändå är ett nödvändigt plagg – då kan man lika gärna köpa fina tycker jag.

Filip har vad beträffar pyjamasar sitt på det torra med en kommande i julklapp också har jag hört ryktas från Tomteland :) Dock börjar hans morgonrock i storlek 86 bli rätt kort i ärmarna och jag håller ögonen öppna efter en ny mysig efterträdare. Den vita med stjärnor från
Lindex är ganska het (med matchande stjärnpyjamas från samma ställe) men inte lika som den helt fantastiska men ack så dyra Tummenmorgonrocken… Visserligen skulle den ju gå i arv till lillasyster. Kanske kan man tänka så?


Vilma har fortfarande Filips första morgonrock och hon får panik varje gång han drar på henne luvan med hundöron. Sliter och drar och darrar på läppen. Såg att La Redoute hade enfärgade… kanske något att satsa på faktiskt. Brun till storebror och röd till lillasyster kanske? Och vilken oväntad färgkombination för att komma från mig?! Annars är ju Polarns jättemysig, fast den röda då…

Har ni sett fina, mysiga morgonrockar till barn så får ni gärna tipsa mig!

På pyjamasfronten vad gäller Vilma är det kris. En är totalt urtvättad och har dessutom börjat bli svår att sträcka ut benen i då den har fötter på. Och så har hon en som snart sitter som en kroppsstrumpa över lilla magen. Den vita med röda hjärtan från PO.P står redan på önskelistan till jul och kanske får den sällskap av den brunmönstrade från Lindex. Fast allra helst vill jag ju ha prinsesspyjamasen… får nog bli ett par klick hos H&M i morgon tror jag bestämt.
På tal om pyjamas. Den mjuka sköna sängen väntar på mig nu och jag på den. Natti natti!


Bilder lånade från Lindex, PO.P och Mix Barnmode

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina Anna, vet ingen som kan skriva ett så härligt inlägg om "bara" pyssejamasar.

Kram