tisdag, december 09, 2008

Shoppinglycka

Ojoj, vilken lyckad och helmysig shoppingdag vi fick i dag! Vi brukar på våra tripper till stan nästan alltid starta med frukost på Ikea följt av antingen strosande där eller också shopping i köpcentrat bredvid. I dag gjorde vi dock något så ovanligt som att åka till Eko och Rusta! Är där otroligt sällan, särskilt på Rusta där jag nog knappt varit i år.


Men oj, så underskattade de båda ställena är… Såklart är det ju bra mycket trevligare och tusen gånger mer inspirerande att lapa åt sig inspiration bland vackra saker på stans inredningsbutiker. Dock blir man rätt nöjd när man hittar exakt samma filtlöpare till bordet på Eko för halva priset jämfört med en av de största (och tyvärr snorkigaste) inredningsbutikerna på stan.

Främst stod julklappar på listan och nu är allt sånär som på en Trollerilåda till barnens kusin avbockat på listan! Känns så skönt och till helgen blir det paketinslagning för att sedan ha det klart i god tid för en gångs skull.

Och på Rusta gjorde jag och mamma Sandra ett fynd som var så bra att det faktiskt som Sandra sa ”pirrade till i magen” :) Gullig beskrivning som träffade mitt i prick för känslan jag också får när jag hittar något riktigt fint. Eller vad sägs om den röda julgransmattan i filt för 79 kronor?! Har länge trånat efter liknande som dock kostar det fyrdubbla och därmed känts för mycket för en sådan sak.

Och de prickiga marschallerna… och filtdekorationerna som nu ligger och väntar på att limmas fast runt glasljuslyktor för att göra dem lite juligare…

Nu har vi helt klart två nya stopp på kommande shoppingturer. Tänk att det skulle ta sådan tid för oss att upptäcka dem, och tänk vilken lycka lite shopping kan skänka ibland!

Och
Anna, om du läser det här – tror du jag fnissade när jag läste hos dig att ni också varit på Rusta idag? Vad oväntat liksom ;)

Inga kommentarer: