onsdag, januari 28, 2009

Vem tänder stjärnorna?

Vet ni det egentligen? För annars kan jag tala om att jag precis har fått veta det. Vem som tänder alla stjärnorna på himlen när det blir kväll alltså.

När vi satt och mellismumsade jordgubbssmoothie och dubbelrån hörde vi en av Eva Dahlgrens gamla dängor. Något i låten fångade Filips intresse för han slutade plötsligt surpla, lyssnade uppmärksamt och frågade med pannan i djupa veck:

”Vad sjunger hon om, mamma?”
”Hon frågar vem som tänder stjärnorna – vet du det?”
”Stjärnorna på himlen? Ja, de tänder Sandra (en av mammorna vi träffar mycket)!”
”Gör hon??? Det visste inte jag!”
”Men du vet mamma, hon klättrar upp för en stege i deras trädgård – ända upp i himlen. Och så trycker hon på en knapp så alla stjärnorna tänds...”

♥ Det är i sådana stunder man blir lite extra kär och lycklig som mamma. Jag tror att jag för resten av livet kommer tänka på just Filip och Sandra när jag blickar upp mot en stjärnklar himmel. Vilken underbar fantasi en 3-åring kan ha, vilken gullig tanke och inte minst vilken komplimang till mamma Sandra! Och var det måhända en försmak av en romantisk ådra hos sonen vi fick höra där…? :) ♥

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men ååååh vad sött! Jag dör nästan. Och hela min hormonstinna kropp ryser av välbehag över att höra er söta killes tankar. Jag hoppas, hoppas, hoppas att Elliot blir lika mjuk och fin och go som Filip.

Bokar gärna in någon dag sista veckan i februari om ni har tid då. Vi kommer på onsdagen och åker på söndagen.

Kramar!

Anonym sa...

Min Filip! Du är helt underbar - du vet att jag tycker om dig så makalöst mycket, det gör jag!!! Puss puss!

Anonym sa...

Lilla gullegosen-killen!

Anonym sa...

Åhhhh gulligaste Filip! Så söt! =)