onsdag, februari 18, 2009

En humörhöjare i vårt köksskåp

I dag jobbar Erik igen och snälla mormor och morfar ville att han skulle ta med Filip in till stan så jag slapp dra ut febriga lillan i nästan 10 minusgrader i morse. Så i dag råder tjejmys härhemma. Just nu sover Vilma efter en ovanligt stökig natt för båda våra barn... Jag måste säga vi har varit bortskämda länge nu. De somnar runt åtta på kvällen och sover för det mesta utan att vakna fram till halv sju, sju. Ibland till och med längre. Om det inte är helg då för då är klockan oftast runt sex. Visst är det bra märkligt? I alla fall, i går kväll vaknade Filip jätteledsen vid tio, väckte Vilma som blev ännu mer ledsen och sen var de vakna och ledsna till och från ända tills klockan var ett! Mycket mycket konstigt. Vi har ingen aning om vad som hände men hoppas det bara var en engångsgrej. Antagligen började det med att Filip drömde något otäckt...

I eftermiddag blir det lite pyssel i köket då müsliburken nu gapar tom - igen. Basen i receptet här nedan är från ett nummer av Buffé i somras men lite är fråndraget och lite är tillagt. Godare än med detta i blir inte morgonfilen - en riktig humörhöjare att ha i skåpet (särskilt om man får jackpot på de torkade fruktbitarna tycker Filip :) )!


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar sån müsli! Jag brukar även ha en tsk honung i när jag gör egen ;-) Kanel är grymt gott!
Hoppas ni har det gott!
Trevlig kväll kram /Anna