tisdag, februari 17, 2009

Den sjätte bilden...

En utmaning har under en tid cirkulerat i bloggvärlden och jag hade faktiskt alldeles glömt bort den tills jag såg att Isa nu gjort sin "fuskvariant" ;) En mycket vacker sådan! Jag var också ganska säker på att behöva fuska då det inte alls hade förvånat mig om jag mötts av en stirrande, flabbande eller "inte-ALLS-med-på-bilden" variant av mig själv på den tänkta bilden. Men se, jag hamnade i stället i en mapp full till bredden med Filip.


Filip med munnen full av yoggi, Filip med tröjan full av yoggi, Filip i ny tröja, Filip som gapskrattar så man ser ända ner i halsen, Filip med snor under näsan, Filip som ser vettförskrämd ut då morfar nyser samtidigt som jag tar kortet, Filip som tröttnar och biter i en clementin, Filip med snörpig min då clementinskalet visade sig vara ganska beskt, Filip allvarlig men ack så söt, Filip jätteglad och charmigast i världen, Filip ruggigt lik mig på ögonen och blicken på alla dessa bilder (har aldrig sett det så tydligt förut faktiskt men nu finns inga tvivel - ögonen är mina och färgen Eriks. Fast allra mest är de ju Filips egna såklart ;) ).

Jag kan säga att det ger en skön känsla i sinnet när jag inser att det är länge kvar till november då nästa fotoomgång härhemma tar sin början med tidningsbilder till både Vilmas och Filips födelsedagar och så den beryktade julkortsfotograferingen... Bilderna i den sjätte mappen var alltså de till Filips födelsedagsbild i tidningen som ju faktiskt kors i taket lyckades till slut!

Om det händelsevis är någon som inte ännu anammat denna utmaning så följer reglerna här:
- Gå in i mappen "Mina bilder" (eller var du förvarar dina bilder)
- Gå till den sjätte mappen och välj därefter den sjätte bilden i den mappen
- Visa bilden på bloggen och skriv något om den.

Inga kommentarer: