måndag, februari 16, 2009

Familjen Förkyld

Japp. Nu var det vår tur. Variant de luxe dessutom verkar det som. Med den där hemska hostan som börjar ända ner i magtrakten, den toksnoriga näsan som gör att man måste andas med öppen mun och därmed får ännu mer ont i halsen. Filip är fortfarande lite hängig men börjar repa sig och har nu lagom till dess smittat ner mig och lillasyster. Jag har tack och lov ingen feber men har varit jättedassig i dag med huvudvärk av taskigaste varianten. Men lilla Vilmastackaren som bara brukar få lätta förkylningar som varar någon dag hade nu i kväll nästan 39 graders feber och verkar dessutom åkt på ögoninflammation… hua, det vill vi inte bli smittade av. Stackars liten. Och stackars mig och Erik om vi skulle få det – linsbärare som vi båda är :)

Den enda fördel man kan se med förkylda barn är att de blir så in i norden mysiga. Ännu mysigare än annars. En liten stillasittande Vilma som gosar in sitt huvud i ens hals och håller hårt om ett finger. Eller Filip som somnade i mitt knä i eftermiddags när vi satt framför datorn och tittade på Youtubeklipp. Ett tydligt tecken på att han inte är riktigt frisk.

Och för en stund sen fick Erik ont i halsen så det verkar som om vi kör en helgenomgång nu när vi ändå håller på. Kanske lika bra visserligen – att inte dra ut för mycket på det. Nej, nu är det färdiggnällt. Mot Försäkringskassan för att Erik ska få söka vård av sjuk Anna :) Ni ska tro jag är lyckligt lottad som har en så fin andra hälft. Som har pysslat om oss hela dagen, bakat och lagat god mat som jag visserligen fick gissa mig till smaken på med min igentäppta näsa. Hoppas hoppas jag hinner bli lite piggare innan han eventuellt blir sjuk så jag får pyssla tillbaka!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men rackarns baskilusker! Hoppas ni alla kryar på er snabbt.

Kram

Anonym sa...

Krya på er! (tur i oturen att vi inte har någon träff inplanerad... :-) )
Kram Viktoria

Anonym sa...

jätte bra blogg