fredag, februari 20, 2009

Status fredag kväll:

Erik - än så länge ganska frisk. Tack och lov för det.

Filip - nysnorig efter att ha varit osnorig typ en dag. Fortsatt hiskelig hosta och en för dagen alldeles nyutblommad ögoninflammtion. Stackars liten. Vet någon som kommer vakna med panik när han inte får upp ögonen i morgon...

Vilma - jättesnorig och jättehostig. Har under dagen fått lite vita prickar här och var på kroppen som kommer och går. Nu i kväll blev hon plötsligt rödflammig och på de områdena helt kokhet. Ska surfa lite på det nu. Någon som varit med om liknande? Hängig och det med all rätt efter snart en vecka sjuk.

Jag - ni skulle höra min näsa. En oöppnad vinflaska är otät om man jämför. Jag är så jäkla täppt att jag snart blir tokig. Nässpray funkar inte. Hällde i dag i en hel pipett av Filips och Vilmas Renässansnäsdroppar i en näsborre. Funkade inte heller. Det visslar och piper om den. Näsan alltså, och för en stund sedan tyckte Filip det lät som om min näsa pruttade. "Det är bara mamma som försöker andas", sa jag. Och så har jag en sprucken läpp efter att ha andats enbart genom munnen i fem dagar. Och så har jag ont i halsen samt även jag den hiskeliga hostan som nu gett träningsvärk i magen. Och som grädde på moset en allmän sjukdomskänsla i kroppen.

Annars mår vi bara bra ;)

MEN - det är äntligen fredagkväll och det rår inte ens en dum förkylning på. Sitter i detta nu och funderar på om vi bara ska äta en massa lösgodis eller om vi ska komplettera med sourcreamkryddade Pringles... Hmm, svårt. Särskilt som hela ätandet egentligen kan tyckas meningslöst då jag såklart inte ens är i närheten av att ha någon smak. Men jag VET ju hur gott allt är och bara det lär nog göra underverk för själen. Och kanske därmed även för bacillerna.

Over and out från sjukstugan. Och akta er för oss. Vi är nog farliga att stöta på nu :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på er! hoppas godis (och chipsen) slank ner och var så goda som önskat... :-)

Hos oss är mamman frisk, pappan lite förkyld och sonen mycket snorig.
Kram Viktoria

Erica sa...

Krya på er hälsningar i massor från oss!

Kram

Anonym sa...

Usch vad tråkigt! Hoppas verkligen ni bättrar på er till slutet av veckan då vi äntligen kommer dit. Vad värre är att vi vaknade upp dåliga i morse också....Fy för dessa tider!

Krya på er kramar i massor!

Anonym sa...

Och fy bubblan! Hoppas ni redan mår mycket bättre och att du kan andas genom näsan igen.

Kraaaam