söndag, april 05, 2009

Borsta med Isa

Av rubriken att döma låter det nästan som att vi köpt en instruktionsfilm där man noggrant instrueras i hur man får en 3-åring och en 1-åring att lydigt gapa, stort och tillräckligt länge för att alla tandtrollen ska hinna gnuggas bort. Och nog för att allas vår kära Isa har många spännande järn i elden men någon instruktionsfilm i tandborstning det har vi inte sett till ;) Däremot har hon ju varit i ”tandbranschen” ett tag, för ni har väl sett hennes fina motiv på barntandborstarna på Apoteket?


Vi har nu äntligen gjort en paus från Bamse och hans vänner som tandborstprydnader och jag vill bara säga TACK Isa! Igen! För nu får du inte bara våra barn intresserade av djur och mat genom dina fina fickor som pryder deras rumsväggar. Nej, nu gapar till och med Vilma när tandborsten åker fram. Den rosa med grodan i guldkrona som lillan utbrister ”Åååhhh” när hon ser och sen betraktar med huvudet sådär lite på sne´ innan hon lydigt gapar åtminstone några sekunder längre än annars! För Filip var den gula med apan SJÄLVKLAR. ”Jag känner den apan”, sa han så fort han såg den och minsann – en Isa-apa hänger ju strax över hans huvud om nätterna. ”Det här är min snuggaste tanborste”, är ett annat utlåtande den hunnit få på bara två dagar. Så Isa – sträck på dig och var stolt! Våra barn är garanterat inte de enda som gillar dina underbara motiv... Och förresten, när kommer vuxentandborstarna? :) Inte för att jag inte gapar själv men jag tänkte på Erik… Nej, skämt åsido men oj, vad jag skulle gilla dina motiv på våra tandborstar också. Tror jag ska maila TePe och föreslå det!
Bild från TePe.

3 kommentarer:

Erica sa...

Isabelle gillar dem skarpt också! Har inte sett den med grodan innan men jag kan tänka mig att den skulle falla henne i smaken, liten prinsessa som hon är.
Hoppas ni kan njuta av vad som ser ut att bli ännu en solid dag!

Kram på er!

SandraS sa...

Ha ha, gissa vad vi hade med oss hem från apoteket idag, helt ovetandes om detta inlägg och att det var isa´s design - festligt. Jonah kom precis till datorn när jag läste och han utbrast "men där är dom ju - ha kvar det där, vi måste visa pappa" =) Jonah ska först ha den svarta med lejonen på, sen den gula och sen den gröna (den rosa som också var i paketet lekte noel med på hemvägen och lyckades tappa den när jag inte såg, vi hade tänkt ge den till Vilma annars =( Men riktigt fina ju!!! KRAM

Isabelle sa...

men åå, nu blir jag blir alldeles alldeles till mig här. Snyft och snörvel! Sötnosar där. Och den där "snuggaste" var ju för störtskön. Jag bidrar SÅ gärna till att hålla deras tänder snygga och fina. Känner mig nästan lite som en liten flourtant :-) Jag fick ju en del produktprover när jag gjort uppdraget, och jag kan säga att det har varit ett bra trick att byta tandborste varje gång theo tandborstvägrat. Men nu börjar dom ta slut, så jag är rädd det kommer bli en dyr vår :) Och vet du, det finns faktiskt en blommig sommarborste a la isa som kom ut förra sommaren :) Om du visste vad glad jag blev av dit gulliga inlägg. Kram på dig och er. Och ha en riktigt riktigt GLAD PÅSK!