lördag, april 04, 2009

Välkommen våren!

Så efterlängtad och så underbart härlig! Det är knappt så man tror det är sant efter senaste tidens kyla och ständiga snöchocker… Det enda trista i dag är att jag vaknade med ett fruktansvärt illamående som inte behagar ge med sig. Det är banne mig helt extremt, fjärde helgen i rad som någon av oss inte är helt pigg. Jag har dessutom svårt att ställa om mig och acceptera sånt här så envis som jag är har jag ändå putsat baksidans fönster på förmiddagen. Och lagat lunch. Erik och de små har kört uteförmiddag och hur Vilma beter sig ute är värt ett eget inlägg. Hon är inte särskilt rymningsbenägen ännu, så mycket kan jag avslöja :)

Just nu sover hon utslagen i vagnen under den stora pilen på vår baksida. Jag sitter i solgasset på altanen, stilla gungandes på en stol med datorn i knät och faktiskt är det för tillfället lite lite bättre med illamåendet men vad händer då? Jo, då känner man hur allergin kommer smygande och så sitter jag här med dripp-dropp näsa och nyser så skärmen är alldeles prickig i stället… Och så tycker jag liiite synd om mig själv, jag som skulle fixa med allt möjligt i dag och vi som dessutom skulle i väg till en rolig lekpark med vännerna och fika i eftermiddag. Det blir nog tyvärr så att jag blir hemma och tar det lite lugnt i stället. Och laddar för kvällsmaten - Erik och Filip är nämligen i väg och köper ny grill så ikväll är det dags för årets stora grillpremiär, mmm… Redan nu känner jag hur någon i närheten har lagt sin lunch på grillen och det doftar ljuvligt!

Hoppas ni har en härlig dag och att solen skiner på alla i vårt avlånga land! Njut av och ta tillvara på den – både solen och dagen. Solen behöver vi nog alla nu och dagen som är är alltid värd att göra något bra av! Som liten i magen till exempel som just i detta nu nästan sparkar i takt till mitt stolsgungande :)


Bebismage på jäsning i solen - vecka 21 (i en snudd på antik, lite trådig, men ack så bekväm mammatop från tiden med Filip i magen!)

4 kommentarer:

SandraS sa...

Vi saknade dig massor idag vännen! Vi ses på måndag! Många varma kramar!

Snäckan sa...

Åhh så trist att du inte får känna dig på topp. Är det inte det ena så är det det andra....

Magen är vacker som en högsommardag som motivet på tröjan påminner mig om.

Sköt om dig och hoppas du och hela familjen snart mår bra igen.

kram

Anonym sa...

Hoppas det gick över. Illamående är så drygt.

Kram V

Anna sa...

Tack för er omtanke :) Illamåendet försvann faktiskt lagom till gårdagskvällens grillning - så passande!

Kram på er!