torsdag, april 02, 2009

För våriga små fossingar

På tal om fötter. Vårvärmen kom lika plötsligt som vanligt och när vi provade Filips höstskor så klagade han genast över att de gjorde ont. Tänk att dessa små fötter kan växa så… Och Vilma, hon var ju inte gående innan vinterskorna så hon var i lika akut behov hon. Och är fortfarande.

Dagens skoskörd blev till sist dessa två par från Din Sko. Jättesnygga svarta till Filip och så de bedårande små vita ballerinaskorna till Vilma. Och med ett tillgodokort på 250 kronor samt 100 kronor rabatt vid köp av två par barnskor behövde vi bara betala 49 kronor för båda! Känns som ett riktigt kap. Dock saknas fortfarande dagisskor till lilleman och vårskor till lillan - det vi egentligen skulle ha… Ni med små flickor därhemma. Var köper ni skor? Utbudet som finns till tjejer är ju stort men SÅ girlie och faktiskt ganska opraktiskt (säger hon som har både vita vinterstövlar och vita gympadojor till lekparken…) Allt är rosa eller vitt, så även gympaskor. Var är allt rött, brunt och orange? I morgon ska vi kolla Stadium också och hoppas på bättre lycka där.

Snart fredag och därmed helg! Ska bli så skönt efter alla dessa sjukdagar. I morgon blir det grattande av min mamma som fyller år. På lördag hemmafix med bland annat fönsterputsning och plantering av blommor. Det riktigt kliar i mina vårpysslarfingrar nu. Värmen är underbar och efterlängtad men solrackarn avslöjar alltför många små klibbiga fingeravtryck på våra fönsterrutor :) Någon som känner igen sig?!

Hoppas ni får en trevlig inledning på helgen! Kanske kommer jag slänga ut en viktig bebisfråga här i morgon så håll utkik – nu behöver vi er hjälp!

Bilder lånade från Din Sko.

1 kommentar:

Anonym sa...

100:- rabatt vid köp av 2... något jag ska haka på tror jag. Simon klagar också på ont i fötterna... Nu är väl vintern borta för denna säsong så man kan satsa på vår- o sommarskor va?

(sista arbetsdagen, tjohoo våren, här kommer jag..)
Kram Viktoria