onsdag, april 29, 2009

Någon som sett de här i brunt?

I går blev Vilma och Filip med nya skor. Hennes första crocskopior, hans tredje. Söta så det förslår, hennes är ju dessutom så minismå att man nästan vill ställa dem på en hylla bara för att titta på. Filips är nu helt klart större, särskilt när man som han har stortår modell långa, som säkert kräver en extra storlek bara de.


Men VAR finns de bruna kopiorna att få tag på? Någon som vet eller sett någonstans? Jag skulle bli förvånad om de finns här i vår stad för jag har nog nästintill luskollat alla de ställen jag kan tänka mig. Dock hade en av Filips kompisar bruna förra året så finns, det gör det fast de var köpta någon annanstans.

Eftersom vi är familjen Brun så skulle just dessa matcha jag tror varenda en av deras outfits. Matcha, eller "maska" som Filip säger; ”Mamma, i dag maskar alla”, sa han i morse när jag och Vilma hade orangea klänningar båda två och han en tröja i samma färg. Rena husvagnssemesterstilen ju när jag tänker efter, fast likadana träningsoveraller är nog ändå steget före…
Ärligt talat tycker jag det är urkul att matcha - åtminstone de små, och jag gör det så ofta jag kan. Du känner väl ingen press nu älsklingen? ;)

Hursom. Filips skor är svarta. Vilmas praktiskt vita. Ännu. Misstänker att de efter fem minuter i sandlådan kommer ”maska” Filips väldigt väl :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Mitt lilla tips är att du går till en välsorterad färgaffär.
Det finns brytningsbara (= du kan få vilken färg som helst)specialfärger på sprayburk. De är framtagna till skor, regnkläder och annat som ska tåla hårt slitage. Fråga bara efter Colorwealth så får du rätt.
Solhälsningar
Irma

Anna sa...

Har inte sett bruna! Men om du hittar får du gärna hojta! Hade velat ha till Emilia :)
Att "maska" är kul! Emilia brukar ofta säga att "detta passar ihop för det är ränder & ränder" t ex, men ehhh inte SÅ matcha kanske ;)
Kram!