torsdag, juni 04, 2009

Konsten att vila

Jag vilar. Eller jag försöker åtminstone men det är inte lätt. Huvudet surrar av en massa roliga saker jag vill göra men nu sitter jag för en gångs skull still i vår lurviga lamino som är den enda riktigt bekväma sittplatsen för mig och min mage. Och så surfar jag lite. Och ska alldeles strax ge mig på tidningshögen bredvid mig.

Har inte alls mått väl idag. Magen gör stundtals ganska ont och det har inte hjälpt vilken position jag än intagit. På väg bort mot stan på lunchen fick jag tokont och det kändes som att bebisen var på väg ännu ett snäpp neråt… Så jag släppte plikttrogenheten och åkte faktiskt med Erik och Vilma hem efter att de varit och storhandlat. Och så hämtade vi alla en överraskad Filip på dagis. Ibland är flextid guld värd.

Hoppas nu att lite aktiv vila hjälper. Senare ikväll har omtänksamma mamma Hanna bjudit bort mig för en stunds bad (utan bubblor) i deras utomhusspa… Vardagslyx när den är som bäst!

3 kommentarer:

Erica sa...

Vad härligt med spa! Njut riktigt ordentligt och försök att ta det lite lugnt framöver även om det inte är din grej ;)

Kram!

Pernilla sa...

Är på studentdiran imorgon men jag hoppas verkligen att jag får se dig på jobbet på mångdag.
Ha en skön skväll.
Kram

Pernilla sa...

slant på tangenterna men jag menar studentfirande =)