fredag, juni 05, 2009

Ikea + bakDRÖMMAR = sant

Det blev en hemmadag för mig idag. Magen ger inte med sig utan fortsätter ömma, spänna och dra ihop sig. Men jag tar det i alla fall lugnt. Huset är tomt och tyst och lika mycket som jag njuter lugnet och stillheten, lika mycket längtar jag efter ljuden som brukar finnas här. Erik tog i förmiddags med barnen in till stan och morfar där de skulle uträtta lite ärenden. I går storhandlade och storstädade min fina och omtänksamma andra hälft så att jag verkligen skulle kunna koppla av och rentav inte hitta några to-do´s. Sådana finns visserligen alltid men idag får de vänta.


Ute är himlen alldeles nertyngd av regn och det är faktiskt riktigt mysigt att få stanna inne. Känna bebisen som nu har ett mitt-på-dagen-gympa-pass med mycket stretchiga rörelser, bläddra i mina tidningar och slösurfa.

Letade nyss efter en grej på Ikeas hemsida och fann då istället nyheten DRÖMMAR. Hoppas läget är lugnare i morgon så jag kan fara in till stan för här fanns mycket jag ville ha – och faktiskt behöver! Inte alltid saker dyker upp så lägligt. I nya serien finns förutom en mängd olika bakformar, även kakmått i roliga former, schabloner, tårtdekorationsset och så de färgglada tårtunderläggen med fina mönster. Aaahh, jag kan verkligen få en lyckokick när jag hittar sånt här – och dessutom till klassiska Ikeapriser som inte ruinerar. Me like!

Och så till på köpet är det REA-dagar på Ikea 5-18 juni... Jag bestämde mig precis. Vilma och jag får nog ta en tjejtur dit i morgon så får familjens pojkar stanna hemma och måla!

Bilder: Ikea

Inga kommentarer: