onsdag, juni 24, 2009

Vardagslyx

Vi har en extremt speedad vecka. Allt verkar ha samlats på fyra dagar och bokade tider avlöser varandra. Barnmorskebesök, frissan, optikern, åka-till-kommunen-och-skriva-på-faderskapsintyg (sånt som vi ogifta måste göra!). Och till på det tömning av Eriks morföräldrars hus uppe i Närke som hans föräldrar nu sålt. Fast där har inte jag varit involverad utan dit åkte Erik själv, men då skulle barnvakt fixas och så även i dag då han var på lunch med sitt jobb. Och så släpkärretömning av en massa gamla brädor och skräp som samlats under husmålarveckorna. Ja, ni hör ju. Pust. Samtidigt är det en ren tillfredsställelse för en höggravid som just nu är inne i en riktig ”boa-och-fixa-fas” att för varje kväll kunna bocka av ytterligare ett par punkter som är otroligt sköna att ha gjorda innan bebisen tittar ut till oss.

I dag jobbade jag bara halvdag, sen tog jag ut komp resten av dagen och gick bort en sväng till stan för lunch och lite shopping innan jag träffade Erik. Och det är nu kopplingen till dagens rubrik kommer… Vi fick varsina presentkort i julklapp som vi inte utnyttjat men idag var det dags. Hudoteket väntade på oss och Erik bänkade sig för en timmes massage. Min massage bokades om då den inte är gravidanpassad och varken de eller jag vågade oss på det av risk att sätta igång något så i stället fick mina händer och naglar en timmes uppmärksamhet. Ljuvligt skönt och avslappnande och med en supertrevlig tjej som fixade och pysslade. Oljebad, filning och nagelbandspetning följdes av arm-, och handmassage och slutligen ett antal lacklager som nu sitter som berget. Det somrigt ljusrosa lacket jag valde fick jag sen med hem och nu saknas bara brunbrända händer vilket inte är så lätt att få för en kontorsråtta som jag.

Efter lyxtimmen på skönhetssalong fikade vi islatte och morotskaka på Wayne´s med näsorna i solen och sen väntade frissan. Håret är nu både färgat och klippt och ännu en sak kunde bockas av på veckans to-do-list.

Filip och Vilma har ikväll varit mäkta imponerade över mammas naglar. Filip tyckte de var ”jättesnugga” fast de luktade lite starkt och så undrade han vart mina gamla naglar hade tagit vägen :) Vilma har klappat och tagit på dem hela kvällen och sagt ”Wooow…”

Nu ska vi betala räkningar och äta glass. Varför inte fortsätta njuta en dag som denna!

3 kommentarer:

Isabelle sa...

Njut på ni! :) Hoppas du och lilla magen (fast kanske den kan kallas STORA vid det här laget?) mår bra! Kram i värmen!

Viktoria sa...

Skönt o mysigt!
Hur är läget nu? Hoppas allt fortfarande är under kontroll... Kram V

Anonym sa...

Jo ibland har det en tendens att lkumpa ihop sig sådana där besök/måsten/tider.

Men jag tycker ändå att det lät som en härlig mix av lagom trista besök och lite lyx och flärd. Manikyr är ju inte hel fel!

Kram