onsdag, juli 01, 2009

Sommar

Juli i almanackan och sommaren är ett faktum. Både där och utanför fönstret. Milde tid vilket fantastiskt sommarväder som råder. Nästan för bra för att vara sant! Vad som också var nästan för bra för att vara sant var att vi fick detta väder på vår tripp vi nyss kommit hem från (och som också är anledningen till blogguppehållet som varit – vi har alltså inte fött barn ännu :) ). Mer om trippen i ett annat inlägg.


I dag har jag åter varit på jobbet och nedräkningen till semester och ny mammaledighet börjar nu på allvar. Sju arbetsdagar kvar, sen har jag jobbat mina 10 veckor!

Av uppmaningarna som vår familjealmanacka ger för denna månad så kan vi bara nöjt konstatera att vi redan innan månaden börjat hade hunnit bocka av flera punkter. Vi har besökt en sommarloppis i jätteformat. Vi har om än inte seglat så åtminstone badat i havet. Semestertider råder, även om jag jobbar på dagarna. Varje dag jag stiger ut genom dörrarna tar jag klivet rakt in i semesterlugnet som råder härhemma.

Besök från ”när” lär vi absolut få både då och då i sommar. Och kanske, kanske, förhoppningsvis att vi även får ett från fjärran (om nu Stockholm kan räknas dit, Sandra?!)

Återanvända något gammalt kommer vi garanterat få göra snart. Om det blir i denna månad eller nästa står än så länge skrivet i stjärnorna men något av Filips eller Vilmas små bebisplagg kommer snart, snart få en ny liten kropp att sättas på…

1 kommentar:

Anonym sa...

Ohhh ja visst är sommaren, den underbara, här med buller och bång.

Vi svenskar som till största delen lever i en "frysbox" genomgår i takt med att värmen kommer en väldigt intressant förändring. Vi tinar liksom upp.

Juli verkar kunna bli en härlig månad för er lilla familj!

Kram