söndag, augusti 09, 2009

Bio

Jourhavande barnvakterna (mormor och morfar) fick i eftermiddags rycka in ett par timmar då Erik och jag smet iväg på bio. Så mysigt att ”hinna med” även det då det var mer än en evighet sen vi var och såg en film på just bio. Vi som annars en gång var riktiga gamla biorävar och tiden-innan-barn sprang på bio var och varannan helg.

Krämig latte och varsin maffig citronmuffin fick landa i magarna innan vi äntrade biosalongen för att se ”Sommaren med Göran”. Galet rolig och en riktig fullpoängare tyckte vi och började ett tag där i början fundera på om man kanske kunde skratta igång förlossningen. Peter Magnusson är ett geni och tillsammans med många bra skådespelare har han lyckats göra en film som väl alla måste tycka åtminstone lite om? Kanske att ironin blir den äldre generationen övermäktig men då denna var helt i vår smak gjorde filmen ett rejält avtryck på vår filmhimmel och jag längtar nästan redan tills jag får se den igen.
Varm rekommendation från oss alltså!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är verkligen något jag kan sakna, ett par jourhavande barnvakter så man kan smita iväg på bio då och då.

Härligt med ett gott skratt!

Oj, så kag ska tänka på er imorgon fm. Mina allra varmaste och mest innerliga lyckönskningar och tumhållningar får ni också.

Kram

Anonym sa...

Ja, jourhavande barnvakter finns även på min önskelista ibland.

Sådan spännande morgondag ni har framför er. Ni kommer att finnas i mina tankar konstant.
All lycka till jag kan frambringa :-)
Kramar Viktoria

Erica sa...

Vi är ju också lyckligt lottade med flera jourhavande barnvakter på nära håll men utnyttjar det inte speciellt ofta till att göra "småsaker" som att gå på bio eller så. Jag tror inte att vi varit på bio sedan förra (inte den senaste) Bondfilmen gick, har inte ens varit på nya filmstaden som väl är ett antal år nu... :)