torsdag, oktober 29, 2009

Ultraljud i dag

Alvin är verkligen förkyld och stundtals hemskt ledsen. Tycker halsen ser lite röd ut så säkert gör den ont på lilla älsklingen. I natt har han ätit varannan timme sånär som på morgonkvisten då han åt varje... Jag ligger i alla fall i med amningen och hoppas det ska ge resultat.

Det värsta är att det hela känns som en lite ond cirkel. Alvin behöver nog egentligen just nu mer än 1/3 av sin mamma medan jag i min tur säkert också skulle behöva fokusera mer på liten. Låta honom äta i lugn och ro. Länge. Kanske rentav passa på att själv vila lite när han gör det men det är ju en total omöjlighet med två små till som också behöver mig. Dessutom dagistider att passa. Jag är verkligen orolig inför morgondagens vägning och önskar så innerligt att intensivamningen har triggat igång något bra. Det värsta är nu bara att jag är så utomjordiskt trött att jag knappt vet vad jag heter. Reservens reserv är det nog jag går på nu, något jag inte testat innan.

Bra är att de i morse ringde från sjukhuset och hade en tid för ultraljud av lilla hjärtat redan i eftermiddag. Så skönt att de prioriterade en så liten människa. Så nu kommer Erik snart hem (med feber - lite oflyt just nu...) så jag kan ta bilen in till stan.

Nu väntar blöjbyte och så lite lek med min duktiga Vilma som i dag pysslar om både en "suk Avvin" och en "suk Maja"... Just nu har hon gömt tutten och sina båda strumpor under några burkar och vill ha någon som letar. Ett, två, tre lillsnorpan - nu kommer jag!

På återseende lite senare!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh, det var länge sedan jag hade tid att surfa hos mina absoluta favvisar och nu när tiden gavs (togs) möts jag av de tråkigaste av nyheter.

Finaste lille Alvin. Mitt hjärta värker för dig och för hela din fina familj som just nu är så oroliga. Jag hoppas, verkligen och innerligen hoppas att det inte är något fel med ditt lilla hjärta och att du snart lägger på dig några goa gram.

Finaste Anna, mina största styrekkramar till dig. Jag vet att det absolut jobbigaste man kan vara med om är när det händer något med de små skatterna som man har så kära. Stort lycka till idag! Jag ska tänka på er hela efetrmiddagen.

Erica sa...

Tänker på er!

Styrkekramar i massor

Anna sa...

Oj vad ni har det kämpigt nu..tänker på er massor..hoppas allt gick bra på ultraljudet..

Du får passa på att utnyttja mig nu när jag bara går hemma till barnvakt.. jag kan ju gå på lekparkstur medan du sover.. =)

Jag hör av mig efter helgen.
massa kramar

Anonym sa...

hoppas så att allt gick bra. Skickar all min ork till dig i form av styrkekramar.
åhhh vad jag av hela mitt hjärta önskar att allt har blivit bättre redan nu.
hoppas ni får en frisk o kry o lugn helg.
kramar viktoria

Anonym sa...

Är här inne och kikar om du orkat/hunnit uppdatera om hur det står till med lille Alvin. Jag hoppas allt är bra med er.

Ni finns i mina tankar!

Kramis

Sandra sa...

Är också inne och tittar hela tiden. Tänker SÅ mycket på er och hoppas, hoppas att bloggfrånvaron beror på tidsbrist... Finaste, finaste ni och Alvin. All kärlek!