söndag, november 01, 2009

Virkade rutor

När novembervindarna viner utanför fönstret är nästan det bästa som finns att krypa upp i soffhörnet – nuförtiden med ett barn på var sida om sig och ett i famnen, en bra bok (Godnatt Alfons Åberg) och en spännande film (Lilla spöket Laban). OCH såklart en mysig och varm filt att kura ihop sig under :)



Hemtrevliga ”mormorsfiltar” har gjort comeback i våra hem och de syns både här och där i höstens inredning. Hemtex har en fin variant som dock går lite för mycket åt det grå hållet för att passa in i vårt hem. Drömfilten är den från Housedoctor som dessvärre känns lite dyr hos en barnfamilj… får nöja mig med att titta på den och i stället gå loss på en mustigt röd. En tjock och mysig variant har fångat mitt öga på Åhléns.

På tal om rutor. En dag när jag får tid ska jag visa er några andra sådana. Kanhända har jag nu en kär läsare som känner sig träffad...? (Och det är inga kroppsliga rutor jag menar (Erik!) utan sydda… ;) )

Inga kommentarer: