måndag, februari 15, 2010

Lilla Ester ♥

Alldeles bubblig av lycka sitter jag nu åter framför datorn, kanske tröttare än någonsin men SÅ glad och lättad! Tänk, inte visste jag när jag publicerade förra inlägget att lilla Ester redan var 12 minuter gammal :) Telefonen pep i natt och däri uppenbarade sig en otroligt söt liten tjej. Sen somnade jag inte på två och en halv timme - klockan tre. Både innan och efter har dessutom en liten älskling varit vaken både en och två gånger i timmen så trött är helt klart ordet för dagen. Ordet trött i sällskap med ordet glad men kombinationen av dessa båda gör att det sistnämnda ändå väger så mycket tyngre!

Oerhört kära vänner har nu även de blivit trebarnsföräldrar och vi ser fram emot att få dela denna erfarenhet med dem. Nu ser våra familjer dessutom likadana ut med två söner och en dotter. En extra bonus att även få dela upplevelsen av att vara flickmamma också! Och att vi nu åter är två av fyra mammor som är hemma med små igen (och en pappa dessutom, absolut inte att förglömma!) är så roligt att orden inte räcker till. Du Sandra vet nog hur efterlängtad du är! För att då inte tala om lilla, lilla Ester. SOM vi har väntat på dig ända sedan den dag vi fick veta att du fanns. Bröderna S har fått sin lilla prinsessa och vi en liten till i vår närhet att hålla av.

"Vad ska lilla Ester heta?" frågade Filip i morse när han fick höra den stora nyheten ;) Sen kom han ganska snabbt på att nu minsann Jona också hade en lillasyster - precis som han. Intressant hur tankarna far i dessa små huvuden... Sen ville Filip att jag skulle springa "fort som en kaNel" till dagis med honom efter på snowracern. Vidare fort gick det tyvärr inte då snömodden idag låg tjock och jag kämpade för att inte köra helt fast med vagnen men fram till dagis kom vi till sist. Högst motvilligt steg lilleman innanför dörrarna med allvarlig och lite ledsen min. Första dagen på två veckor då han ju varit krasslig sedan dess. Vilma är i dag hos farmor och farfar. Alvin sover och jag ska se om jag hinner få fram lite bilder från vår helg. Till lunch blir det i dag potatispremiär för liten Alvin - spännande! Han har ju ätit gröt en månad och det går finfint, inte så fint dock att han sover bättre för det på nätterna men han tycker åtminstone det är gott och det är ju huvudsaken.

Ett inlägg tillägnat lilla Ester som valde att komma ut på den mest kärleksfulla av dagar - det är ingen dålig start i livet det. Hoppas nu jag lyckades dela med mig lite av mina lyckliga känslor denna vintervita februarimåndag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är alltid lika fantastiskt när en liten människa får se dagens ljus för första gången och oavsett om det är någon jag känner eller inte så måste jag alltid torka bort en lyckotår ut ögonvrån.

Stort grattis till era fina vänner!

Hoppas det har gått bra på dagis för lille store Filip idag!

Kram

Erica sa...

Så härligt! Ännu en liten prinsessa har tittat ut! Alltid ett mirakel med en liten nyföding :)

Kram