lördag, februari 06, 2010

Salta bilar

Nyheter på godishyllan går sällan förbi mina ögon. Inte heller min mun kan jag erkänna.


Ahlgrens har ju varit flitiga leverantörer av varianter på de klassiska bilarna de senaste åren och nu har de alltså kommit i saltvariant. Eftersom jag är svag för både bilar och salt var det ganska säkert att kombinationen skulle gå hem. Påsen med reservdelar, om ni har smakat dem, är finfina och dessa nya är som en variant på dem fast med salt på och med saltare smak överlag. Ihop med de klassiska blev dessa en god kombo.

Smaken gav mig förresten riktiga flashbacks då den påminner väldigt mycket om ett saltlakritstuggummi som fanns när vi 70-talister var små. Jag har för mig att omslaget var svart och gult men jag kan inte komma på vad det hette – någon som vet vilket jag menar? (Inte det där avlånga utan snarare fyrkantigt…) Du kanske Martin som brukar ha ett minne som få? Eller har du kanske redan hunnit bli lite sådär hemmaförvirrad även du nu när du är pappaledig? ;)

Hursom – rekommenderas varmt till saltälskare!

3 kommentarer:

Caramel sa...

Hipp hipp hurra! Hoppas på att hitta deden i butikshyllan snart!

Önskar dig och de dina en härlig lördagskväll/Caramel

Anonym sa...

Hmmm, kan det ha varit Chock, eller hur det stavas? Jag minns det också, och det var en mycket stark lakritssmak. 50 öre stycket!
Kramar från Jenny

Anonym sa...

Shake var det väl det hette det där tuggummit?

kram