lördag, februari 06, 2010

Livebloggar ;)

Times are changing kan man verkligen säga. När en gammal schlagerräv som jag - som alltid brukar ha stenkoll och lite därtill på artister, bidrag och saker däromkring - i år inte ens visste vilka artister som skulle vara med i Melodifestivalens första deltävling förrän tio i åtta.

Skumt startfält överlag måste jag säga. Fnissade när Erik kollade ut på Aftonbladet och läste en rubrik från han som bloggar direkt därifrån – ”Det såg ut som om rumpan skulle explodera”. Detta antar jag gällde bidrag nummer två som var... ja, vad säger man? Annorlunda och inte min smak. Inte alls.

Vad som däremot var min smak var bidrag nummer åtta. Salem Al Fakir, som med sin medryckande låt fick mig på fall omedelbums. Helt underbar ju – glad blev man av den och så gick den vidare direkt också! Det blir minsann ALDRIG som jag tycker annars så oj, vad kul! "Keep on walking".

Nu hejar vi vidare på Pain Of Salvation och hoppas de tar den andra finalplatsen, fast där blir nog konkurrensen stenhård.

Jaha, så var man fast i detta jippo igen och vips var lördagarna fram till slutet av mars inbokade :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, inte var det speciellt imponerande det där startfältet förra lördagen. Kanske blir det bättre ikväll?

Kram