söndag, februari 07, 2010

Besatt...

Det är inte hela sanningen att jag ALDRIG har tid att blogga. Man skulle ju alltid kunna fånga ögonblick att bara göra det lite snabbt, något som dock inte ligger för mig riktigt. Tycker bättre om att känna att man har åtminstone en liten stund på sig. Vad man däremot kan sysselsätta sig med de där mikrostunderna vid datorn är Tradera, en av mina allra bästa icke-mänskliga vänner och ett sanslöst roligt tidsfördriv för en klädgalen mamma som jag. Det är ju lätt att bara slinka in en liten minut eller två och snabbt kika efter något man kommit på. Eller att kolla hur det går med de auktioner som ligger på bevakning. Eller – och det är här rubriken kommer in i bilden – att kolla hur det går med MINA auktioner! Jag är normalt sett inte det minsta girig, snarare tvärtom tror jag. Men det här är ju bara för spännande. Att följa en budgivning där någon bjuder på våra kläder, eller barnens urvuxna rättare sagt. Nu är jag ju en petfia utan dess like och törs bara lägga ut sådant som är helt nytt och oanvänt eller endast använt ytterst sparsamt och därmed ser ut att vara i nyskick.

Sen önskar jag ibland att den där petfian i mig kunde coola ner sig en aning och inte vara så in i den pedantisk men till min natur så gör jag saker ordentligt när jag gör det vare sig det gäller jobba, städa, skotta snö, baka eller lägga ut annonser på Tradera. Det måste vara en bra bild. Det måste vara en säljande rubrik. Det måste vara hyfsat bra skrivet och inte bara beskrivet. Jag måste ha dubbelkollat allt inklusive fraktkostnaden noggrant så jag inte lägger ut något som är fel. Och allt detta "måstande" tar tid, mycket mer tid än om man skulle göra det lite snabbt men det är ju ett val jag gör. Det verkar dessutom vara medfött och inte så mycket att göra något åt, jag har liksom alltid haft höga krav på mig själv och ibland kan jag ana likheter i Filip som verkligen inte beror på att vi ställer krav. Absolut inte. Det har inte heller mina föräldrar gjort på mig utan det sitter nog i generna.

Det började i alla fall med att vi sålde en DVD-box med en säsong av Grey´s på Tradera och fick typ femtio kronor mer än vad vi betalat. Sen sålde vi en karaff som Erik fått dubletter av i julklapp från sitt jobb, även denna gick för oväntat mycket vilket triggade igång mina tankar. Så *harkel* mycket kläder som jag köper till barnen, visserligen nu mest från Tradera då tillfällena som ges till att gå på stan – ensam, eller bara med Alvin – för tillfället är få. I alla fall, jag tycker verkligen det är så galet kul med fina barnkläder och det känns ju genast mer befogat att shoppa loss om man gör det för pengar man ”tjänat” på att sälja gamla. Eller hur man nu ska se det. Ja, hursomhelst så har jag lagt ut vid tre tillfällen varav de två första gav en rejäl slant. Den sista omgången har ännu inte gått ut och jag tror jag måste vara en av Traderas mest flitiga besökare dessa dagar ;)

Har dessutom haft turen att den senaste tiden ro hem flera auktioner med sprillans nya och oanvända kläder till barnen och det är ju då det är som allra roligast. Att shoppa märkeskläder med lapparna kvar och faktiskt inte betala mer än för ett plagg från Lindex/H&M. Kunde som ni ser här ovan inte låta bli att fota och visa er ett av veckans kap till familjens minsting – den galet glada gräsgröna heldressen från Katvig! Dessutom har favoritmönstret från Ej SikkeLej, även det i heldress - brun med vitt mönster hittat hem till Alvins garderob = LYCKA! Och så nya Nova Star jeans till Filip då de gamla nu var så välanvända att ett knä tittutade igenom tyget – även dessa helt nya och för halva nypriset... Oj, nu går jag igång känner jag och skulle kunna sitta här och minnas och drömma en lång stund till men det hinner jag inte och tur är väl det för då skulle jag tråka ut er vänner :)

Nu kom Erik precis ut i köket och hade han tittat på mig noga hade han nog listat ut vad jag skrev om då jag till och med själv känner att jag just nu har ”blicken”. Den som träder fram då jag gör ett riktigt fynd, eller då jag går på Ikea eller Ullared... Den då ögonen glittar och liksom får ett extra sting. Nu låter jag verkligen galen men det är jag inte, jag lovar. Jag är bara en för tillfället mycket lättroad trebarnsmamma som vid tillfälle passar på att hänge mig åt det jag tycker är så kul här i livet :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara och lite galna Anna, vad du är härlig som har sån självdistans och bjuder på dig själv. Jag ler från öra till öra för så målande som du skriver kan jag se dig framför mig och den där blicken som glittrar.

Jag håller dessutom med dig för det är GALET roligt med fina barnkläder!

Nu är jag också lite extra glad för att jag ÄNTLIGEN, och inte en dag för tidigt, är lite mer i synk med hur dit liv lever för tillfället.
Förlåt mig för min frånvaro och även om jag inte kan garantera att det ska hända igen så ska jag försöka mitt bästa att INTE hamna på efterkälken igen.

kram

ps. du fick mitt mail va?)

Anonym sa...

Hejsan... tänkte bara tipsa om den nya länkkatalogen som släpptes för drygt en vecka sedan.

Hejsan... tänkte bara tipsa om den nya länkkatalogen som släpptes för drygt en vecka sedan.

Länkkatalog

inlänkar

ha en trevlig helg
//Rickard

ps. Du får jätte gärna länka till mig.ds


ha en trevlig helg
//Rickard

ps. Du får jätte gärna länka till mig.ds