fredag, mars 12, 2010

DUNS – ekologiska barnkläder

Jag är uppriktigt förvånad över att jag helt lyckats missa detta märke. Jag är ju som en igel vad gäller barnkläder men dessa underbara har tydligen helt gått min blick förbi. När jag nu väl upptäckt dem har jag dock på känn att de kommer bli favoriter.

Det var när jag var och hälsade på lilla söta Ester häromdagen som hennes mamma visade en ursöt heldress hon fått i present. Vi kikade på lappen där bak och konstaterade att vi inte ens hört talas om DUNS (och här bör tilläggas att denna mamma är lika mycket igel som jag). Sen stötte jag av en slump på denna fantastiskt snygga ”Snigelträdgård” på Tradera och slog till. Väntar nu ivrigt på att den ska landa i brevlådan. Alvin är så fin i gult och det ska bli spännande att få se den live.

Har även sneglat på gamla kollektioner och där finns ju så mycket fint att man nästan svimmar... Massor av jag-vill-ha. Överlag färgglatt och med härliga mönster som andas lite retro. Riktiga "gladkläder". Dessutom är kläderna ekologiska och trycken gjorda med giftfri färg.

Jag är inne i en riktig klädperiod nu då alla tre som bäst håller på att byta storlek och vi dessutom så smått håller på att byta årstid. Det här är verkligen bland det absolut roligaste jag vet! Och det smittar av sig på både Filip och Vilma som ofta kommenterar kläder – både på varandra och på andra – och då tack och lov bara i positiva ordalag (än så länge i alla fall). Sen lär väl tider komma då mamma inte längre har så mycket att säga till om men så länge jag har det så kör vi :)

Många klädinlägg utlovas framöver!

2 kommentarer:

frusandra sa...

DUNS är verkligen ett superduperfint märke! Har faktiskt stött på det en del och trånat så efter deras fina plagg med morötter på förra våren... ska kanske slå till på något fint till liten A. Gud vilken underbar bodysuit du hittat! Blogga gääärna om vad du handlar till hela gänget, jag behöver inspiration känner jag. Alfreds garderob är trist just nu. Svårt att välja artist inför kvällen tycker jag men Anna, Salem, Jessica och Andreas Johnsson tilltalar mig. Manboy och Ola hoppar jag gärna över. Kram!

Isabelle sa...

Vad FINT! Har jag också missat! Vad är adressen till hemsidan?