onsdag, mars 10, 2010

Ljuvligt

Allt känns annorlunda. Luften. Ljuset. Doften. Något är på gång. Våren känns plötsligt nära trots all snö och det är ljuvligt. Vilma och jag tillbringade i måndags en timme på trappen, lapandes sol. Vi fikade, läste böcker och pratade om sommaren. Kvalitet när den är som allra bäst.

I går var vi in till stan och morfar. Promenerade på Vätterns is, eller snarare, snötäckta is. Gungade hisnande högt ända upp i himlen i gungor som länge varit gömda under snö. Lekte kurragömma bakom vintervilande båtar och tjocka träd. Kastade snöbollar på hela morfar. Och allt gjorde vi kisandes mot den starka solen.

Man får en energi som känns oändlig. Det riktigt spritter i kroppen och man vill bara vara där. I ljuset och värmen. Oj, vilken härlig tid som väntar och vilken lycka att ännu en vår få tillbringa den här hemma!

Men vet ni vad som väntar allra först?! Om några timmar (nu överdrev jag, så tidigt åker vi inte) ringer väckarklockan. Sen bär det av mot en heldag i Ullared!!! Erik, Alvin och jag ska på utflykt och på tal om spritter i kroppen - jag har längtat länge efter detta och jag känner i detta nu hur shoppingtentaklerna sakta men säkert börjar fällas ut till sin fulla längd... :)







3 kommentarer:

Anna sa...

åh nu blir jag riktigt avis.. vill me till Ullared, men jag får väl vänta tills lillfian blivit lite större..

Hoppas ni hittade massa roliga saker.

kram

Viktoria sa...

härlig utflykt... Visst är det härligt när luften andas vår... Njuter extra mycket av snön som faller nu... not :-)
Trevlig helg.
Kram

Isabelle sa...

Vilka underbaara bilder!! Skönt att se att ni också har en hel del snö kvar. Här är det rekordmycket snö. Vi konstaterade att det aldrig varit så här mycket snö här i norr, åtminstone inte under de nio år vi har bort i vårt hus. Nu längtar jag efter takdropp och fika på balkongen. Mums. Kram på er!