fredag, april 23, 2010

Lyx

Om inte förr så kommer tillfälle till laddning av de där energibatterierna jag pratade om att ges inom en ganska snar framtid då Erik, Alvin och jag ska till Stockholm över två dagar!


Vi ska bo på omtalade designhotellet Clarion Sign. Förhoppningsvis sova gott i sköna sängar. Äta god hotellfrukost – länge. Flanera hand i hand på stan. Ägna all tid åt varann och åt vår älskade lilla minsting som vi tycker förtjänar en hel helgs full uppmärksamhet från både sin mamma och sin pappa! Det ska bli SÅ fantatsiskt roligt och mysigt. Vi älskar dessutom Stockholm så att bara få vistas där ska bli underbart och vi hoppas hinna med både shopping och mycket gott att äta. Och att hinna prata och planera sommaren utan att bli avbrutna - inte en självklarhet under småbarnsåren!
Det här är ännu ett tillfälle då det är perfekt med tre barn. Att inte lämna ett barn hemma utan två – som ju då har varann. Nu ska de ju såklart inte hänga home alone utan vi ska faktiskt lämna dem hos farmor och farfar i lägenheten i Örebro de dagar vi är borta. Därifrån är det två timmar till Stockholm jämfört med dryga tre härifrån och vi tror det kan bli ett roligt avbrott i vardagen även för Filip och Vilma att få komma iväg lite från det vanliga. Sen brukar vi inte lämna bort dem så vi kommer sakna ihjäl oss är jag rädd...

Men åhh, vad jag längtar kände jag nu när jag mitt i tröttheten passade på att frossa i alla inbjudande hotellbilder... Det här är välbehövligt och kommer verkligen rätt i tiden. Vardagslyx var ordet!
Bild lånad från Clarion.

4 kommentarer:

sandra sa...

gud så underbart och välförtjänt!!! det är ett superfint hotell, jag har varit där och njutit brunch och det var fantastiskt... hojta till om du vill ses om så för en liten kvart när ni är uppe, förstår ju att ni vill ägna all tid åt varandra men jag kan ju inte låta bli att väcka tanken iaf :-) . stor kram!

Emelie sa...

Åhhhh va underbart att komma iväg och njuta av Stockholm, bo på hotell och äta gott! Det är ni verkligen värda och hoppas ni får en fantastisk helg! Må så gott och hälsa mannen! Hoppas på att vi får tillfälle till sommaren att ses!

Kramar Emelie!

Viktoria sa...

Härligt!
lyx när den är som bäst.
Kram

Lotta sa...

Jag förstååååår ju om ni vill vara själva och bara njuuuuta av varandra och er lilla stjärna. Men OM OM OM ni har tid för ens en liten fika med oss så ring! RING!

Massor med kramar.