lördag, juni 19, 2010

Kungligt Kalas!

Åhh… nu börjar det dra ihop sig. På alla flaggstänger vi ser vajar den blågula fanan för vinden och skvallrar om att det är en särskild dag i dag. Om bara en liten stund börjar det där historiska bröllopet som det har pratats om så länge. Jag har tyvärr inte hunnit följa så mycket av det som visats på teve men i går kväll blev vi sittandes framför konserten och visst är det omöjligt att inte dras med i bröllopsyran och bli lite extra kär i kärleken en helg som denna?!

Ett strålande vackert par är de verkligen, Victoria och Daniel, och jag hoppas de lämnas i fred ett tag nu efter allt ståhej. Och må prinsen och prinsessan leva lyckliga i alla sina dar...

Min mamma har till skillnad från mig följt alla kungliga sändningar med stort intresse och i går fick hon påsen ni ser på bilden. Påsen med saker att gotta sig med framför teven i dag… Ni som känner mig vet ju att jag älskar teman och gärna med hull och hår kastar mig in i dem och såklart kunde jag inte låta bli att gå loss bland lite saker ur den officiella bröllopsserien.

Vi laddar just nu för Kungligt Kalas hemma hos vännerna om en liten stund! Bröllopstårtorna står på upptining och den nya locktången på uppvärmning. Förhoppningsvis ska vi vuxna få oss en liten stund framför teven när de små utklädda prinsarna och prinsessorna har varandra att leka med. Alvin är för liten för att ha någon prinsutstyrsel så han får dagen till ära inviga sin hjärtdress från KRAM. Av en slump åt han dessutom slottspuré till lunch och därmed tycker jag att även lillman känns laddad och klar inför vad som komma skall :)

1 kommentar:

anna sa...

Å..sötaste Alvin i sötaste dressen!!
Det verkar som att ni har det bra..vi satt också framför TVn hemma hos farmor och följde bröllopet:)
Idag har vi varit på Havets hus i Lysekil.Mysigt! Vi ses när vi kommer hem igen :)

Kram från oss (Eckerts)