onsdag, augusti 18, 2010

Perfekt

Den kunde ju faktiskt inte ha kommit mer lägligt. Finnen from hell. Den sitter så mitt på näsan att det ser ut som om man måttanpassat den och med yttersta precision fått den att sitta i mitternas mitt. På min näsa. Och ja, jag erkänner. Jag är allt lite fåfäng och typiskt nog ska vi på bröllop på lördag. Erik, jag och finnen. För inte lär den hinna försvinna tills dess. Jag menar dryga två dagar... Ingen som förresten sitter inne med något superknep?

Tänk, så växer den ännu mer? Med den lavinliknande framfart den haft under dagen i dag så vet man aldrig vart den tänker ta vägen. I skrivande stund ser jag något framför mig när jag tittar på skärmen. Något som skymmer synfältet en smula så ni kan ju tänka er. Och röd är den givetvis också. Och växer underifrån som en tickande bomb.

Och jag som inte brukar ha finnar annars... suck. Men ska det vara så ska det tydligen vara ordentligt. Tur att jag i alla fall har min klänning. Som läget ser ut just nu kommer jag dock inte känna mig så fin med den nya röda accessoaren jag ofrivilligt kommer bära med mig. Sa jag förresten att den gör ont också, den rackaren?

Ett aningen sömnigt, fånigt och totalt ointressant inlägg från stackars mig. Som säkert kommer gå under smeknamnet clownen nu några dagar framöver.

3 kommentarer:

Anonym sa...

oh noooo.
stackare!
Jag tycker de brukar torka in rätt snabbt om man lägger på "lypsyl-clerasil"... (plus att den ilsekt röda färgen ju försvinner då clerasilet är lite brunaktigt...

Lycka till.
Kram från jobbvärlden...
Viktoria

Lotta sa...

Haha! Söta Anna. Du kommer ändå vara superfinast (näst efter bruden får vi hoppas) i din fina klänning. Hoppas ni och gänget, samt den objudna gästen, får en jättefin dag! Önskar jag hade varit där.

Kramar!

Anonym sa...

Haha, du är för söt!

Dessutom är jag rätt säker på att du verkligen var söt på bröllopet, med eller utan finne på näsan.

Min fina, fina Anna!

Kram