fredag, september 17, 2010

Tävla om en Staycation du med!

Satt med datorn i knät och kollade in mina favoritbloggar samtidigt som jag med ett öra lyssnade på kvällens slutdebatt inför valet. Plötsligt såg jag något som gjorde att örat mot teven stängdes av och all min uppmärksamhet hamnade i stället på en tävling som var för lockande att motstå.

Hos Prinsessan kan man tävla om en Staycation på valfritt Scandichotell. Alltså en liten rymning från vardagen bara för en natt. Lite lyx, lite vila och mycket laddning av de där batterierna som ju varje dag visserligen fylls på med kärlek från sina små men inte med så mycket vila, egentid och sömn... Det finns inget jag uppskattar, trivs med och älskar så högt som vardagen med familjen men en enda natt - det vore lyxigt.

Vet ni förresten att vi på dessa år som föräldrar (snart fem) faktiskt bara varit i från våra små EN enda natt (om man räknar bort nätterna runt förlossningar och sjukhustiden därvid)! Den dagen/kvällen/natten var vi dock på bröllop och la oss bra mycket senare än vanligt så den räknas inte ;) Nu menar jag verkligen inte att det är synd om oss för det. Tvärtom - vi har inte något behov av att vara i från dem men nu när möjligheten dök upp så föddes tanken...

Så - nu tävlar Erik och jag. Tävla du med!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh ja den staycationnatt skulle jag inte tacka nej till för även om våra små har varit ifrån oss mer än era så har Andreas och jag ju aldrig lyckats att vara hemma samtidigt ändå...

En fluffig hotellsäng och hotellfrukost, jatack!