fredag, september 17, 2010

Ändrade helgplaner...

Lilla Vilma som var laddad för fredagsmys blev plötsligt blek om nosen, röd om kinderna och lite hängig här i kväll. Men så skulle Filip hämtas efter kvällskalas hos en dagiskompis och lite annat kvällsfix kom i vägen. När vi så skulle upp och pyjamasfisa hela skaran så hade lilla stackaren 39 graders feber :( Frös så hon skakade och somnade mitt i kvällsboken. Lillsnorpan.

Mammainstinkten när något av barnen blir sjukt är starkare än någonsin och hjärtat ömmar även om det säkert bara är en förkylning. FRISKA ska ju barn vara. Glada är vi dock för att det gick så pass länge innan första höstbacillen gjorde sitt intåg härhemma. Viktigt och värdefullt för en ny liten dagistjej att inte behöva bryta det nya mönstret direkt. (Här och nu lovar jag apropå det att jag i morgon SKA sätta mig ner och berätta för er om dagistjejen Vilma!)

Det som oroar mig lite är dock att vi åt från varsitt håll på ett godissnöre en halvtimme innan vi upptäckte febern. Sen pussades vi och slutligen fick jag en haväten ferarribil från henne som jag såklart glufsade i mig. Smittorisken borde därmed finnas en aning men det gör den å andra sidan ändå när man har dem så nära inpå sig hela tiden. Kruxet är bara att jag ju ska jobba på söndag då det är val och jag hoppas jag håller mig frisk över den dagen också...

Nu ska jag väcka min kära andra hälft som slumrar sött här i soffan. En arbetsvecka har nått sitt slut och helgen lockar. Kanske blir den ännu lugnare än vad vi tänkt oss i morgon men blir det så så blir det så. Bara lillan kryar på sig snabbt! Natti natti!

Inga kommentarer: