söndag, december 19, 2010

Nybakat!

Ingen har väl kunnat undgå dessa godingar till plagg som funnits att köpa på Lindex nu under hösten?! Jag tycker det är kul med ett och annat säsongsbetonat plagg i barnens garderober och just Lindex brukar vara särskilt bra på det - till högst överkomliga priser dessutom.

Dessa med lussebullar och pepparkakor är så söta att jag nästan, om de nu kommer reas ut, skulle kunna köpa till nästa år i större storlekar... Galet kanske, jag vet. Jag är annars inte den som är ute så god tid i förväg - smaken kan ju hinna ändras på ett år, men just dessa bakverk lär nog aldrig bli omoderna i december...


På grund av en oemotståndlig matchning till Eriks gamla discobrallor är det pepparkaksbodyn som Alvin struttar runt i här hemma. Så naggande god är den och måste användas flitigt nu innan pepparkakssäsongen är över ;)
Minnen från en yttepytteliten Filip bubblar också upp när jag ser pepparkaksmönstret... Hans allra första pyjamas var vit med just sådana här pepparkaksfigurer på. I storlek 50. Passade perfekt på en alldeles nybakt liten bebis! Erica, minns du vår shoppingtur den dagen då vi var "utrymda" från jobbet? Min sista jobbdag innan jag skulle gå hem... Jag glömmer den aldrig. Så speciell och så mysigt vi hade det när vi shoppade loss med vår magar!

1 kommentar:

Erica sa...

Visst minns jag den dagen! Då shoppade jag det absolut första plagget till bebisen i magen :) Tänk vad tiden går...
Hoppas att ni får en alldeles underbar jul!

Kramar i massor